#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

چهاردهمین جلسه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با ریاست معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

دکتر ناصر خوش خبر، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس شورای اطلاع رسانی استان، در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان درخصوص مقابله با کرونا ویروس جدید، عنوان کرد: شورای اطلاع رسانی باید با استفاده از تمام ظرفیت های رسانه ای استان، شرایط لازم برای پیشگیری و کنترل این ویروس را فرآهم کند. وی ضمن درخواست از همه دستگاه های اجرایی استان برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ، اضافه کرد: با هم افزایی و تلاش های مضاعف مردم و مسئولان می توان این جبهه را تقویت کرد. رئیس شورای اطلاع رسانی با اشاره به این که از سوی استاندار ، امکانات بهداشتی خوبی برای استان پیگیری و فرآهم شده است ، خاطرنشان کرد: برای تغییر خط یکی از کارخانه های تولیدی استان جهت تهیه مواد ضدعفونی کننده کمک اعتباری اعطا شده و با برخی از استان ها جهت تامین مواد اولیه بهداشتی هماهنگی هایی صورت گرفته است. خوش خبر از کنترل مبادی ورودی استان، شامل فرودگاه ها ، ترمینال ها و راه آهن و اجرای اقدامات پیشگیرانه جهت ایجاد آرامش روانی در جامعه خبر داد و گفت: اقدامات در این حوزه تا زمان متوقف شدن شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه با تاکید بر اطلاع رسانی مستمر با هدف ایجاد آرامش در جامعه عنوان کرد: نیاز است دستگاه های اجرایی نسبت به ضدعفونی فضای اداره پیشگام بوده و اطلاعیه های بهداشتی را در مبادی ورودی نصب کنند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به این که در انتشار مطالب توسط رسانه ها و خبرگزاری ها، ارائه صحیح اخبار با بهره گیری از ظرفیت های معنوی مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: محتوای تولید شده توسط رسانه ها ، به گونه ای باشد که جنبه مجاهدت و ایثارگری خدمات را تقویت کند.

خوش خبر از فعال سازی ستاد تنظیم بازار در حوزه وسایل و تجهیزات بهداشتی در استان خبر داد و افزود: علاوه بر اطلاع رسانی این موضوع به مردم، خروجی این ستاد نیز پیگیری و رصد شود. وی همچنین بر مقابله با شایعه پراکنان در جامعه نیز تاکید کرد و یادآور شد: در این راستا، با ترفندهایی همچون نمایش خط تولید و توزیع تجهیزات و وسایل بهداشتی و رسانه ای کردن آن ها کار را پیش ببرید. خوش خبر در بخش دیگری از سخنانش به رعایت اصول بهداشتی در مراکزی همچون نانوایی ها و داروخانه ها و سایر اماکن اشاره کرد. وی در پایان افزود: نیروهایی که برای کمک رسانی به دانشگاه علوم پزشکی حضور پیدا می کنند، حتما آموزش های لازم را فراگرفته و به جامعه نیز منتقل کنند.
دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از حضور هلال احمر و گروه های جهادی در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس جدید سخن گفت و ادامه داد: رسانه های استان با ترویج فعالیت های این گروه ها، به ترویج روحیه ایثارگری در جامعه کمک کنند. وی در ادامه به برخی از شایعات مطرح شده در فضای مجازی اشاره و از مردم تقاضا کرد: اطلاعات صحیح و دقیق را تنها از منبع دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و دبیر شورای اطلاع رسانی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات قبلی شورای اطلاع رسانی را ارائه داد. رصد رسانه های استان، انتشار شیوه نامه آموزشی تهیه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی در بین رسانه ها ، مطبوعات و مراکز جمعیتی و برگزاری نشست های خبری مستمر جهت اطلاع رسانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برخی از مصوبات اجرا شده بود.
در ادامه جلسه ، سایر اعضای شورای اطلاع رسانی به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند.