۱۴۱ طرح برق‌رسانی در خراسان جنوبی با اعتبار بیش از ۳۶۴ میلیارد ریال همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار در بخش دُرح شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه پروژه تامین برق نوار مرزی ماهیرود در بخش درح سربیشه را به نمایندگی از این طرح‌ها افتتاح کرد.

شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی برای تامین روشنایی بازارچه مرزی ماهیرود، ۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی دومداره را احداث کرده و مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۱۹۱ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال است.

۲ پروژه برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق، ۷۸ پروژه تامین برق متقاضیان و توسعه شبکه‌ها، ۴۷ پروژه اصلاح و بهینه‌سازی و ۱۴ پروژه روشنایی معابر از مهمترین پروژه‌های برق رسانی در خراسان جنوبی به مناسبت هفته دولت است.

احداث ۱۵۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و بهره‌برداری از ۹۲ دستگاه ترانسفورماتور برای بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار خانوار استان از مزایای این پروژه‌ها با هزینه‌کرد بیش از ۳۶۴ میلیارد ریال که به صورت همزمان در ماهیرود افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های چهارمین روز هفته دولت به شهرستان مرزی سربیشه سفر کرد.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان از دوم شهریور همزمان با شروع هفته دولت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.