مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال باید متمرکز و محوری باشد و دستگاه‌های اجرایی از موازی‌کاری پرهیز کنند.

نفیسه نخعی روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی کارگروه بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان ضمن تسلیت ایام سوگواری بانو فاطمه زهرا (س) و شهادت شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: همچنین بایستی با وحدت و همدلی بین دستگاهی برنامه‌های جدید و ابتکاری در حوزه زنان و خانواده اجرا شود.

وی بیان کرد: با توجه به ایام دهه فاطمیه و همزمانی ۲۲ بهمن ماه با اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دستگاه‌های اجرایی برای برنامه‌ریزی نشست‌های آیین، اهتمام کافی نسبت به موضوع داشته باشند.

مسوول کارگروه بانوان استان با توجه به شرایط روز کشور در دهه فجر امسال باید بیش از پیش فرصتی برای معرفی و شناساندن انقلاب و دستاوردهای آن، همچنین یادآوری اهداف و آرمان های والای آن به نمایش گذاشتن اتحاد و همدلی همه ملت از این آرمانها در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تربیت نسل انقلابی اظهار داشت: زنان همواره موجبات آسایش روحی و روانی خانواده و جامعه را فراهم می‌آوردند.

نخعی ادامه داد: همچنین زنان در صحنه‌های مختلف انقلاب دوشادوش مردان در دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی به هویت ایرانی نقش داشته‌اند.

وی تصریح کرد: فراهم سازی زمینه مشارکت حداکثری و حضور فعالانه زنان در مراسم مختلف، تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و وظایف آن در شرایط روز جامعه برای تداوم انقلاب، انعکاس دستاوردهای علمی، پژوهشی، فرهنگی هنری و اقتصادی زنان پس از انقلاب، معرفی زنان موفق و فعال انقلابی در حوزه‌های مختلف از اهداف اصلی کارگروه که در برنامه ریزی دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نخعی یادآور شد: غبارروبی گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های والای شهدا، دیدار با مادران و همسران شهدا و دلجویی از آنان، برگزاری مسابقات فرهنگی،  ورزشی و برگزاری همایش‌های  پیاده روی خانوادگی،  دیدار بانوان با مسوولین استانی، معرفی و تجلیل از زنان کارآفرین و تعاونی‌های برتر زنان و برگزاری نشست‌های نقش زنان در انقلاب از مهم‌ترین برنامه‌های محوری کارگروه  بانوان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر استان خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی، برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف، تدوین کتاب صوتی زنان ایثارگر، اجتماع زنان انقلابی همزمان با اربعین سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌های اجرایی این دهه است.