#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای کلیدی دولت سیزدهم حمایت از رسانه‌ها برای تنویر افکار عمومی، آگاهی‌بخشی به مردم و بیان اقدامات، برنامه‌ها و دیدگاه‌های دولت است.

 افشار دارابی سه‌شنبه شب در حاشیه بازدید از موسسه چاپ و نشر گلرو در بیرجند که با هدف اطلاع از وضعیت صنعت چاپ و نشر در خراسان جنوبی انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت سیزدهم چون دولت مردمی است و خودش را متعلق به مردم می‌داند، حمایت از رسانه و اطلاع‌رسانی از رویکردهای مهم آن است که از ابتدای فعالیتش در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: براساس سیاست کلانی که رییس جمهور دارد از اوایل تشکیل دولت، بستری فراهم شده که همه امکانات و حمایت‌هایی که لازم است از فضای رسانه‌ای کشور به‌ویژه رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی به منظور آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در جامعه انجام شود.

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور با اشاره به بازدیدش از موسسه چاپ و نشر گلرو گفت: صنعت چاپ و نشر یکی از صنایع قدیمی و ماندگاری است که به‌رغم پیشرفت‌هایی که در شیوه‌های اطلاع‌رسانی، مطالعه، نشر کتاب، فضای مجازی و رسانه رخ داده، باز هم این صنعت توان و ابزار لازم را برای ماندگاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه و کمک به کارهای آموزشی، حوزه فرهنگی و حوزه اجتماعی نیازمندیم همچنان از این صنعت مهم و تاثیرگذار هم حمایت و هم استفاده کنیم.

دارابی گفت: در این بازدید ظرفیت‌های خوبی در این چاپخانه دیدیم و یکی از مشکلات این مجموعه استیجاری بودن آن بود که با پیگیری از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تلاش خواهد شد مشکل مکانی این مجموعه حل شود.

وی عنوان کرد: این مجموعه ظرفیت خوبی نه تنها برای خراسان جنوبی بلکه برای سایر استان‌های کشور است که باید بیش از گذشته از ظرفیت آن استفاده شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی، مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور را در این بازدید همراهی کردند.

چاپ و نشرو گلرو از سال ۱۳۸۰ به عنوان اولین چاپخانه مدرن (افست) در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد و در حال حاضر برای ۴۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

این چاپخانه اکنون علاوه بر رفع نیاز خراسان جنوبی از استان‌های خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان و البرز سفارش چاپ جذب می‌کند.

اختصاص تسهیلات، استیجاری بودن چاپخانه و جذب سفارش از سایر استان‌‎ها با هزینه‌های بالای حمل و نقل از مشکلات مطرح شده در این بازدید توسط مدیرعامل موسسه چاپ و نشر گلرو مطرح شد.

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور شامگاه سه‌شنبه به همراه استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، حضور در همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی (۲۷ اردیبهشت) و چند بازدید از برنامه‌های دارابی در سفر به خراسان جنوبی است.

کارگاه آموزشی ضمن خدمت مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی نیز فردا با حضور رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در بیرجند برگزار می‌شود.