پانسیون پزشکان بیمارستان حضرت رسول(ص) فردوس با هزینه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان همزمان با چهارمین روز از دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: پانسیون پزشکان بیمارستان حضرت رسول(ص) فردوس با زیربنای ۹۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

محمد دهقانی افزود: عملیات اجرایی این پانسیون در ۲ بلوک از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تعداد کل پانسیون‌های فعلی شهر فردوس تاکنون هشت واحد بوده که با بهره برداری از این واحدهای جدید تعداد ۱۵ واحد افزایش یافت.

همچنین همزمان با چهارمین روز از دهه فجر آموزشگاه تخصصی گوهرشناسی و گوهرتراشی شهرستان فردوس نیز با حضور معتمدیان افتتاح شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هم در آیین افتتاح این طرح گفت: برای راه اندازی این مجموعه آموزشی ۶۳۲ میلیون تومان هزینه شده است.

حسین خوشایند افزود: این موسسه کارگاهی به متراژ ۷۴۲ مترمربع دارای ۲ کارگاه آموزشی گوهرشناسی و زیورآلات سنتی و کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی با بیان اینکه با وجود منابع غنی سنگ‌های نیمه قیمتی در فردوس، این پروژه سهم بسزایی در اشتغالزایی این شهرستان به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های نیمه قیمتی، یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این موسسه است.

همزمان با چهارمین روز از دهه فجر پروژه چمن مصنوعی در شهر اسلامیه و روستای باغستان سفلی با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

پروژه چمن مصنوعی در شهر اسلامیه و روستای باغستان از مصوبات سفر اردیبهشت ماه معتمدیان به شهرستان فردوس بود.

همچنین آموزشگاه علوی شهید کریمیان در شهر اسلامیه نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در فردوس افتتاح شد.

عملیات اجرایی این مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۷۵۵ مترمربع در سال ۱۳۹۷ آغاز شده و با مشارکت بنیاد علوی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اعتبار یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان احداث شده است.

همزمان با چهارمین روز از دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی واحد پرورش صنعتی بوقلمون گوشتی نیز در روستای باغستان سفلی فردوس به بهره‌برداری رسید.

این واحد پرورش صنعتی بوقلمون قادر به تولید چهار هزار قطعه در هر دوره است که با اعتبار یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اجرا شده است.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز( سه‌شنبه) در سفر به سرایان چندین پروژه عمرانی را افتتاح و عصر امروز به شهرستان فردوس سفر کرد و همزمان با پنجمین روز دهه فجر به شهرستان‌های بشرویه و طبس می‌رود.

محمدصادق معتمدیان در نخستین روز دهه فجر طرح‌های عمرانی مرکز استان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و دومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح به شهرستان قاینات سفر کرد.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.