مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور در آیین افتتاح این صندوق که به نام شهید مرتضی بصیری‌پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی نامگذاری شد گفت: صندوق تامین خسارت‌های بدنی یکی از ساز و کارهای ارائه خدمت به مردم ایران است و حوادث رانندگی عمده مواردی است که به ماموریت صندوق مرتبط می‌شود.

مهدی قمصریان افزود: گاهی مقصران حوادث رانندگی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند که صندوق تامین خسارت‌های بدنی ماموریت دارد از زیان‌دیدگان حمایت کند و خساراتشان را پرداخت کند.

وی گفت: صندوق تامین خسارت‌های بدنی مکلف است طبق قانون خسارتی که به زیان‌دیدگان پرداخت می‌کند از مقصران حوادث بدون بیمه‌نامه دریافت کند لذا مردم با خرید بیمه‌نامه شخص ثالث از حمایت شرکت‌های بیمه بهره‌مند می‌شوند تا در زمان بروز حادثه و سانحه، خسارت زیان‌دیده توسط شرکت‌های بیمه پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور اظهار داشت: از دهه فجر سال گذشته تا امروز مانع زندان رفتن بیش از هشت هزار و ۷۳۴ نفر از مقصران حوادث شده‌ایم که فاقد بیمه‌نامه بودند و منابع اعتباری که صندوق در یک سال پرداخت کرده، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: منابع صندوق از محل منابع عمومی است و از محل عوارض بیمه‌نامه شخص ثالث و بودجه عمومی تامین می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: با عفو رهبری و با نگاه پدرانه و دلسوزانه ایشان، زندانیان زیادی مورد عفو قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد افزود: با تدبیر قوه قضابیه و دستور مقام معظم رهبری کسانی که جرم ارتکاب جنایت و تخریب اموال عمومی نداشتند، پرونده‌هایشان بسته و آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح شعبه صندوق تامین خسارت‌های بدنی در خراسان جنوبی اظهار داشت: در گذشته با وقوع حوادث، مراجعه‌کنندگان به خراسان رضوی سفر می‌کردند که ممکن بود در مسیر مجدد دچار حادثه شوند و اکنون با افتتاح صندوق این مشکل رفع شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور