#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی گفت:استفاده حداکثری از ظرفیت آبگرم معدنی، وضعیت شهرستان فردوس را متحول می کند.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در جریان بازدید از مجموعه آبگرم فردوس خاطرنشان کرد: مجموعه آبگرم، فرصتی بی نظیر برای رشد اقتصادی شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی است.
?وی با اشاره به شرایط مطلوب ایجاد شده برای استقبال از گردشگران، تصریح نمود: ایجاد زیرساخت های لازم و جذب سرمایه گذار از برنامه هایی است که باید در این مجموعه صورت بگیرد.
?به گفته وی؛ طرح تفصیلی آبگرم نیاز به بازنگری دارد.
?استاندار در بخش ابتدایی صحبت هایش از آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان در اوایل اسفند ماه ۱۴۰۰ گفت و با اشاره به فعالیت خوب کمیته های ۱۰ گانه ذیل ستاد، اظهار داشت: نشست اعضای ستاد مصوبات خوبی را به همراه داشت و دستگاه های اجرایی نیز در تحقق این مصوبات، نهایت تلاش خود را کرده اند.
?به گفته وی؛ معاونین استانداری با بازدیدهای میدانی، نحوه اجرای مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی را رصد نموده اند.
?قناعت با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان های طبس، فردوس و قاینات از ادامه ارزیابی اقدامات دستگاه ها گفت و تصریح نمود: با عنایت به تلاش دستگاه ها، خدمات ارائه شده قابل تقدیر است.
?وی با بیان این که امسال با توجه به سیاست های دولت و عدم لحاظ محدودیت ها، شاهد افزایش سفرهای نوروزی هستیم، متذکر شد: طبق آمار ثبت شده امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته، رشد ۵۷ درصدی سفرها را داشتیم اما با وجود آمار افزایشی سفرها، خوشبختانه تلفات جانی در مقایسه با سال گذشته، بسیار کمتر بوده است.
?استاندار به موقعیت جغرافیایی خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر دو کریدور شمال – جنوب و شرق- غرب، شرایط خاصی را برای استان ایجاد کرده است.

قناعت افزود: در تعطیلات نوروز امسال، به لحاظ تردد بین استانی در بین ۳۱ استان کشور، به فراخور شرایط، رتبه سوم تا پنجم را داشتیم.
?وی با تأکید بر این که حجم ترددها، نشان دهنده شرایط ویژه استان است، خاطرنشان کرد: این حجم تردد به ما نشان می دهد که باید به زیرساخت های گردشگری و به طور ویژه راه های مواصلاتی استان توجه بیشتری شود.
?به گفته وی؛ در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در اواخر سال گذشته، مجوز و جذب اعتبارات لازم برای اصلاح برخی محورهای استان پیگیری شده است.
?استاندار ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته از دستگاه های اجرایی خواست؛ چند روز باقیمانده تا پایان سفرهای نوروزی را نیز با همان انرژی روزهای نخست تعطیلات به ارائه خدمات به مسافران بپردازند.
?قناعت اظهار داشت: میزبانی خوب، ایجاد شرایط لازم برای سفر ایمن مسافران و استفاده از فرصت حضور مسافران و گردشگران نوروزی، انتظاری است که از دستگاه‌های اجرایی داریم.