#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 فرماندار بیرجند گفت: کار مدیران در وقت اداری خلاصه نمی‌شود و وقت مدیران باید در خدمت به مردم باشد.

علی فاضلی‌فرد در اولین نشست شورای اداری شهرستان بیرجند در سال ۱۴۰۱ افزود: ایده‌آفرینی و چاره‌اندیشی در اولویت کار مدیران قرار گیرد تا با همه ظرفیت، مشکلات و موانع بررسی و ضعف‌ها به فرصت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: با پشت میزنشینی گره از کار مردم باز نخواهد شد و از ویژگی‌های دولت مردمی در کنار مردم بودن است که مدیران باید سرلوحه کارشان قرار دهند.

فرماندار بیرجند گفت: در اتاق هیچ کدام از مدیران به روی مردم بسته نیست و وظیفه ما خدمتگذاری به مردم است و شان دیگری جز این نداریم.

وی تاکید کرد: موظفیم که خدمت عزتمندانه به مردم را در حد توان و امکانات ارایه کنیم که اگر با مردم صادق باشیم مردم نیز می‌پذیرند پس در چارچوب قانون، مشکلات مردم باید پیگیری شود.

فاضلی‌فرد افزود: شفافیت در کار و صداقت با مردم از مهمترین وظایف در این دولت است که همه مدیران شهرستان وظیفه دارند در راستای خدمت به مردم با فرماندار هماهنگ باشند و با همه ظرفیت پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: جلسات فرمانداری از این پس به‌موقع برگزار می‌شود و تشریفاتی نخواهد بود پس باید مدیران با آمادگی کامل حضور یابند تا جلسه خروجی داشته باشد.

فرماندار بیرجند به نامگذاری امسال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با اعلام شعار سال مسیر تمامی نهادها و سازمان‌های دولتی در سال مشخص شده و افکار عمومی اولویت‌های نظام را در طول سال درک می‌کند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ که مقام معظم رهبری سال‌ها را با عناوین اقتصادی نامگذاری کردند موضوعات اشتغال، اقتصاد و تولید به عنوان نقطه نجات‌بخش کشور معرفی شده، هرچند دشمنان نظام همواره به دنبال دست‌اندازی در این مسیر بودند.

فاضلی‌فرد گفت: نظام را مردم به وجود آوردند، جان دادند و حمایت کردند لذا این نظام از مردم جداشدنی نیست و هرجا مردم در صحنه بودند پیروزی حاصل شده و حتی فتنه‌ها با حضور خود مردم برچیده شد.

وی افزود: آنچه در هشت سال گذشته در برابر شعارهای سال شاهد بودیم در حد بیان و شعار بوده است و شعارها روی زمین ماندند زیرا نگاه سرمایه‌داری غربی بود اما امسال شعاری که مطرح شد به گفته مقام معظم رهبری نباید صرفا در سربرگ نامه‌نگاری‌ها بیاید بلکه باید عملیاتی شود.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: خوشبختانه در عرصه بین‌المللی نیز معادلات به نفع جمهوری اسلامی است و مدیران در راستای عمل به شعار سال باید هوشمندانه و همه‌جانبه عمل کنند.

وی گفت: بانک‌ها سرمایه مردم را در اختیار تولید قرار دهند نه در اختیار بورس و برخی بانک‌ها نفس صنعت را به تنگ آورده‌اند که باید تغییر رویه دهند.

فاضلی‌فرد در ادامه مدیران را به ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها توصیه کرد و افزود: رسانه‌ها امین و پیام‌رسان هستند که جهاد تبیین می‌تواند در این بخش محقق شود.

وی همچنین گفت: نوروز امسال با وجود افزایش بیش از ۷۰ درصدی ترددها شاهد کاهش فوتی‌ها در حوادث جاده‌ای بودیم اما فوت ۵۵۲ نفر در سوانح رانندگی یک سال گذشته شهرستان بیرجند آمار قابل توجهی است که باید با اولویت دلایل آن شناسایی و در زمینه کاهش آن اقدام شود.

در ادامه محمدرضا بیجاری به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، حسینعلی بخشی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی و هومن شکری به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری بیرجند معرفی شدند.

همچنین شماری از مدیران ادارات شهرستان بیرجند در این نشست معارفه شدند.