#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اگر واکسن‌ها برای کودکان و نوجوانان عوارض داشته باشد، قطعاً بدنه بهداشت و درمان که آگاهی بیشتری دارند برای خانواده خود از این واکسن‌ها استفاده نمی‌کنند و اگر این کار انجام می‌شود، یعنی این عوارض و نگرانی وجود ندارد

سید محمد موسوی میرزائی، با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از بهترین روش‌هایی است که برای جلوگیری از بیماری کرونا در جامعه وجود دارد و اثرات آن ثابت شده است، گفت: همچنان که شاهد هستیم در حال حاضر بیشترین افرادی که داخل بیمارستان‌ها بستری هستند و بدحال می‌شوند کسانی هستند که اصلاً واکسن نزده اند یا افرادی هستند که سه نوبت واکسن را تکمیل نکرده‌اند.

وی با اظهار اینکه یکی از مشکلاتی که در فرآیند واکسیناسیون کرونا وجود دارد، تبلیغات نادرست و سوئی است که در داخل جامعه اتفاق می‌افتد، افزود: متاسفانه این گروه‌های ضدواکسن اشاعه می‌دهند که واکسیناسیون باعث مشکلات فراوانی به ویژه در کودکان و افراد مسن می‌شود و خانواده‌ها را دچار ترس می‌کنند.

وی تصریح کرد: دست اندرکاران وزارت بهداشت و درمان که علم و آگاهی کافی نسبت به این قضیه دارند، می‌دانند که این صحبت‌ها صحت ندارد و سلامت خود و خانواده را با این شایعات به چالش نمی‌اندازند.

موسوی افزود: اگر این واکسن‌ها عوارضی که ذکر می‌شود را داشته باشد، قطعاً خود بدنه بهداشت و درمان که آگاهی بیشتری دارند برای خانواده خود از این واکسن‌ها استفاده نمی‌کنند و اگر این کار انجام می‌شود، یعنی این عوارض و نگرانی وجود ندارد و توصیه اکید می‌شود که سلامت خود و خانواده را با شایعات بی اساس به خطر نیندازند و برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، روز پنج شنبه برای تزریق واکسن دو فرزند ۱۱ و ۸ ساله خود به مرکز واکسیناسیون مراجعه کرد.