#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تجمعات و انتقال محلی بیشترین علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان درمیان بوده است.

کامبیز مهدی‌زاده شامگاه پنجشنبه درباره علت افزایش موارد مثبت کرونا در شهرستان درمیان طی روزهای گذشته اظهار داشت: بیشترین موردی که همکاران ما در این زمینه به آن رسیدند، تجمعات بوده است.

وی افزود: ۷ کانون آلوده در شهرستان درمیان شناسایی شده است که همکاران ما مورد به مورد بررسی کردند و یک تیم هم از استان به شهرستان اعزام شده و وضعیت آنجا را بررسی کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خیلی از این کانون‌ها اولین مورد از طریق تردد بین مناطق آلوده و مناطق پاک یعنی روستاها اتفاق افتاده و بعد از آن به دلیل تجمعاتی که در روستاها بوده، این موارد انتقال داخلی یا انتقال محلی صورت گرفته و موارد به اطرافیان منتقل شده است.

وی اضافه کرد: از ۲۱۸ مورد آزمایش انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته هفت مورد مثبت جدید در استان شناسایی شده که یک مورد بستری و ۶ مورد سرپایی بوده است.

مهدی‌زاده گفت: ۶ مورد از این بیماران مربوط به شهرستان درمیان و یک مورد در شهرستان زیرکوه گزارش شده است.

بیشترین موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی طی روزهای اخیر مربوط به شهرستان درمیان بوده است.

این استان ۱۱ شهرستان دارد و تاکنون شهرستان زیرکوه به عنوان منطقه سفید (کم خطر) اعلام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: دو سوم موارد شناسایی شده جدید از جمله افراد نزدیک به بیمار یا خانواده‌های آنها بودند و یک سوم افراد از جمله کسانی هستند که به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی بیان کرد: هشدارها همچنان به جای خود باقی است و در بسیاری از استان‌ها با گسترش بیماریابی، شاهد شناسایی بیشتر و کاهش موارد بستری هستیم که استان‌های زنجان، کرمانشاه و لرستان از جمله این موارد هستند اما وضعیت نگران کننده نسبی در استان خوزستان وجود دارد.

با وجود لغو تدریجی برخی محدودیت‌ها در کشور اما به دلیل قدرت بالای سرایت پذیری ویروس کرونا همچنان رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد غیرضروری مورد تاکید وزارت بهداشت و متخصصان است.