به مناسبت هفته تعاون از یک تعاونی شایسته تقدیر ملی ، ۸ تعاونی برتر و ۷ تعاونی شایسته ، خراسان جنوبی تجلیل شد.

 استاندار در این مراسم با اشاره به اینکه دین مبین اسلام هم بر کار جمعی و تعاونتجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی تاکید کرده است، گفت: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب تاکید بر مردمی شدن اقتصاد داشته اند و برای تحقق این امر تعاونی‌ها می‌توانند بسیار راهگشا باشند.

آقای ملانوری با اشاره به اینکه تعاونی‌ها یکی از بزرگترین زمینه‌های توسعه هستند ، گفت: اگر توان بخش دولتی به درستی در کنار بخش خصوصی قرار گیرد می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه سالهاست کشاورزان خراسان جنوبی با وجود تولید محصولات استراتژیکی همچون زعفران، زرشک و عناب سود چندانی را کسب نمی‌کنند، افزود: قرار است با راه اندازی تعاونی محصولات استراتژیک استان گام‌های مهمی برای کسب ارزش افزوده از این محصولات برداشته شود.

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم با اشاره به فعالیت ۹۷۷ تعاونی در استان گفت: تعاونی‌های استان در تولید گام های بلندی برداشته اند به طوری که پارسال  ۱۳ میلیون دلار صادرات داشته اند.

حسینی رئیس اتاق تعاون استان هم از ساخت مسکن برای کارگران با کمک اتاق تعاون ایران خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی هم اکنون ۵ هزار نفر متقاضی ساخت مسکن کارگری هستند و قرار است پس از فراخوان برای متقاضیان جدید کار واگذاری و ساخت این واحد‌ها با کمک اتاق تعاون آغاز شود.