استاندار خراسان جنوبی گفت: با تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی و مدیریت زمان، فاز نخست زیرساخت‌های تفرجگاه «بند دره» بیرجند تا ایام نوروز تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه زیرساخت‌ها و پارک تفریحی در «بند دره» بیرجند که همزمان با ۲۲ بهمن برگزار شد افزود: یکی از مطالبات مردم شهرستان بیرجند ایجاد تفرجگاه و فضای سبز در بند دره بود که با همت مجموعه استانی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: با توجه به اقلیم خراسان جنوبی، کمبود سرانه فضای سبز و محدودیت‌های دیگر یکی از دغدغه‌های مسوولان در برنامه‌ریزی‌ها ایجاد پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و فضای سبز است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسائل مربوط به ایجاد نشاط و شادابی بارها در استان مطرح شده است اظهار داشت: یکی از نیازهای مردم خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان با توجه به جمعیت آن، ایجاد تفرجگاه و فضای سبز است هرچند بسترهای بسیار خوبی برای ایجاد تفرجگاه در شهرستان وجود دارد اما بنا به دلایلی تاکنون اجرا نشده است.

وی گفت: تاکنون بخش‌های دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذارانی برای ایجاد تفرجگاه در بند دره بیرجند طرح‌ها و برنامه‌هایی را ارائه داده‌اند که به دلایلی به نتیجه نرسیده است.

معتمدیان اضافه کرد: منظره و جاذبه طبیعی بند دره بیرجند همیشه مورد استقبال مردم بوده در حالیکه امکانات و زیرساخت‌ها در این منطقه صفر است.

وی گفت: بارها به این منطقه سفر کردیم و از اینکه مردم در تاریکی شب به سر می‌بردند، شرمنده می‌شدیم لذا تلاش کردیم با همه مشکلاتی که در استان و کشور در بحث تامین منابع وجود دارد اقدامی در شان و خور مردم انجام دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بررسی‌های میدانی و کارشناسی برای ساماندهی بند دره بیرجند انجام و امروز عملیات اجرایی پارک و تفرجگاه بند دره آغاز شد.

وی افزود: تلاش داریم با ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سایر بخش‌ها که علاقمند به توسعه استان در حوزه گردشگری، ایجاد تفرجگاه و فضاهای مفرح هستند قدمی برای مردم برداریم تا از این بن بست خارج شویم.

معتمدیان بیان کرد: تامین روشنایی مسیر بند دره، بازسازی و مرمت جاده منتهی به آن و انجام اقدامات رفاهی مورد نیاز مردم براساس تقسیم کاری که انجام شده، از اولویت‌های اجرای طرح است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان استان انگیزه لازم را برای اجرای این طرح دارند که با تمرکز معاونت عمرانی استانداری با محوریت شهرداری و اعضای شورای شهر کار فاخری در شان مردم انجام دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای این طرح بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم کار شده است و اعتبار مورد نیاز برای تامین زیرساخت‌های لازم در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده‌ای، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری بیرجند، شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت توزیع نیروی برق از جمله دستگاه‌هایی هستند که با همت مدیران و تلاش شبانه‌روزی نسبت به تامین زیرساخت‌های این منطقه اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: با بهسازی شرایط و توسعه زیرساخت‌ها در بند دره، شاهد تحول در حوزه گردشگری استان و شهر بیرجند خواهیم بود.

معتمدیان در هفتمین روز دهه فجر هنگام کلنگ‌زنی ۲ بوستان در مرکز استان قول داده بود که تفرجگاه «بند دره» به زودی ساخته می‌شود.

بند دره با موقعیت کوهستانی و بند آبی در شهر بیرجند یکی از مناطقی است که مردم برای گردش و گذران اوقات فراغت به آنجا می‌روند و بهسازی آن سال‌ها مورد مطالبه و انتظار مردم بوده است.

همچنین امروز همزمان با ۲۲ بهمن تقاطع غیر همسطح غربی شهر بیرجند و محور سرایان به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

پروژه تقاطع غیر همسطح غربی بیرجند یکی از این نقاط حادثه خیز و از جمله پروژه‌هایی بود که سال‌ها متوقف مانده اما طی یک سال گذشته با پیگیری مدیریت عالی استان و همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به چرخه کار بازگشت و تکمیل شد.