#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر آمادگی ۲۰۰ مشاور استان برای مقابله با ابعاد روانی بحران کرونا تأکید کرد.

فرشید جعفری، امروز دوشنبه ۱۲ اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این روزهای حساس همچون گذشته با نهایت آرامش در کنار مردم هستیم کرونا را قاطعانه شکست دهیم.

وی افزود: در حال حاضر وقوع همه‌گیری ویروس کرونا علاوه بر بیماری و ایجاد دردهای جسمانی، موجی از استرس و اضطراب را به جامعه، خانواده‌ها و دانش‌آموزان تحمیل کرده است که این امر هزینه‌های سنگین اجتماعی و روان شناختی را نیز سبب شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مراکز مشاوره وخدمات روان شناختی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با سرمایه اجتماعی نزدیک به ۲۰۰ مشاور در استان برای مقابله با ابعاد روانی بحران کرونا آماده است، تا با ارائه خدمات روان شناختی در راستای مقابله با استرس و اضطراب، شیوه‌های آرام سازی روانی و سایر مداخلات روان شناختی و همچنین مشاوره تحصیلی ویژه کنکوری‌ها تا عادی‌سازی شرایط موجود، در کنار دانش‌آموزان و خانواده‌ها باشد.

جعفری یادآور شد: باتوجه به تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری به منظور رعایت سلامت و بهداشت فردی و جمعی قبل از حضور در مراکز مشاوره، افراد بهتر است نسبت به مشاوره تلفنی اقدام کنند.