نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تبیین راه انقلاب هم مقدس و هم ضرورت است و این راه دارای موانعی است که باید از میان برداشته شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست با جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی انقلاب اسلامی اظهار داشت: لذا خود را برای مقابله با هر مانعی آماده کنید و مواردی که در جهت نظری می‌گذرانید نیز در جهت میدانی کنترل کنید تا به تحقق برسد.

وی با اشاره به اینکه همواره باید نگران موانع نفسی و بیرونی بود گفت: اینکه برخی مسائل در انقلاب هنوز تحقق پیدا نکرده به خاطر وجود موانع بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در جهت تبیین راه انقلاب، کارشناسی درست، جهاد و تحمل شرط است افزود: حوزه های علمیه در بخش‌های مختلف موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند که امید است در این جهت نیز موفق باشد.

وی گفت: تحقق هر امری متکی به وجود مقتضی و عدم مانع است که امروز مقتضی وجود دارد اما باید موانع را متناسب با هر زمانی از سر راه برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: در وجود انسان مرکزی وجود دارد که اعضا و جوارح ما از آن فرمان می‌گیرد لذا هر زمانی ارتباطات و سلسله اعصاب سالم و مانعی در کار نباشد، آنچه می‌خواهید در اندیشه خود اجرا کنید، دست، گوش، پا و دیگر اعضا، شما را به تحقق آن یاری می‌کنند.

وی گفت: در دوران انقلاب، مردم از قشرهای مختلف، حرف امام خمینی (ره) را می‌زدند و مثل امام خمینی (ره) فکر می‌کردند لذا نتیجه این شد که انقلاب برخلاف تصور شرق و غرب، مرتجعین منطقه و بسیاری از کسانی که در داخل شخص پرستی و شاه پرستی را ملاک قرار داده بودند، پیروز شد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: شما باید برای پدر، مادر و اجدادتان دعا کنید زیرا محب اهل بیت (ع) هستید اما باید توجه داشت که شیعه آن کسی است که راه ولایت را به گونه‌ای می‌رود که عمل، اخلاق، رفتار و دیدگاهش متاثر از امامش است.

وی افزود: برای هر پیروی، پیشوایی است و پیشوای شما علی‌ بن‌ ابی طالب (ع) است و وقتی به معنای صحیحش این پیروی تحقق پیدا می‌کند که در واقع یک سلسله اعمال اجتماعی، دینی و فرهنگی حضور داشته باشد که شما را متاثر از پیشوایتان قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر فضائل حضرت علی (ع) را بگوییم اما از دیگران الگو بگیریم، شیعه علی بن ابی طالب نیستیم.

وی اضافه کرد: اگر اصل تبیین راه انقلاب تحقق پیدا نکند، انقلابی به وجود نیامده و تا تحقق پیدا نکند نیز امام زمانی وجود نخواهد داشت و وقتی امام زمان (عج) حضور خواهند یافت که جامعه دقیقا آماده باشد و همه یک حرف بزنند.

وی گفت: موانع امروز بسیار زیاد است و تندبادها باعث شده است تا افرادی ۱۸۰ درجه تغییر پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به فعالان فرهنگی و تبلیغی انقلاب اسلامی گفت: تبیین راه انقلاب را محکم و با ایمان تعقیب کنید زیرا تا این تحقق پیدا نکند، آرمان‌های انقلاب تحقق پیدا نمی‌کند و ظهور نیز پیش نخواهد آمد.

وی عنوان کرد: امروز بحث ایران مطرح نیست بلکه در دنیا جاذبه این انقلاب دیگران را جذب می‌کند.

وی گفت: مستکبرین در باطل خود، کارشناسان درستی هستند و اگر امروز دست به کارهای جنون آمیزی می‌زنند به جهت این است که خوب می‌دانند اگر چهره اسلام و انقلاب را بد نشان ندهند، اولین استقبال کنندگان از این انقلاب، خود اروپایی‌ها خواهند بود.