منتخب مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی  گفت: مهار روان‌آب‌ها، آبرسانی به روستاها و احداث نیروگاه‌های بادی که انتظار چند ساله مردم بوده باید مورد توجه قرار گیرد.

مصطفی نخعی افزود: مشکل کم‌آبی ریشه در این منطقه دارد و پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی امروز گام بلندی در مسیر عدالت گستری در استان است.

وی اظهار داشت: در بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی مشکلات جدی وجود دارد و در شهرستان سربیشه بیش از ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی گفت: در بسیاری از روستاها مجتمع آبرسانی اجرا نشده و مردم این استان اگر اعتراص نمی‌کنند به دلیل نبود مشکل نیست بلکه نشان از صبوری و متانت آنها است که باید مشکلات مردم رفع شود.

منتخب مردم شهرستان‌های مرزی نهبندان و سربیشه در مجلس یازدهم از احداث هفت مجتمع آبرسانی در سربیشه خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت اعتباری عملیات اجرایی این مجتمع‌ها متوقف شده یا به کندی پیش می‌رود.

وی افزود: فاضلاب سربیشه هم لوله‌گذاری آن اجرا شده اما به دلیل نبود تصفیه خانه بدون استفاده مانده که باید در این راستا از ظرفیت شرکت‌های خصوصی و مردم استفاده شود.

نخعی اظهار داشت: در شهرستان نهبندان هم که یک منطقه معدنی است اجرای شبکه فاضلاب اقدامی مهم است که به تامین آب و توسعه معدنی کمک می‌کند.

وی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به این استان باید هرچه زودتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود و برای ماندگاری جمعیت در استان خراسان جنوبی منبع آب پایدار پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه برداشت آب از چاه‌های دشت درح سربیشه ممنوع است گفت: این در حالی که در همجواری این دشت در کشور افغانستان هیچ محدودیتی وجود ندارد.