#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی و دبیر ستاد زکات استان گفت: تاکنون بیش از ۷۷۰ میلیون تومان فطریه و کفاره از مردم استان خراسان جنوبی در جهت کمک به خانوارهای نیازمند و مددجویان تحت حمایت، در پایگاه های این نهاد جمع آوری شده است.
محمد عرب گفت: طبق هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، تا کنون بیش از ۷۷۰ میلیون تومان به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت اهدا کردند.
عرب با بیان اینکه براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، افزود: به‌ منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری ‌شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت ‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.
وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و تعامل سازمان‌های دولتی و نهادهای حمایتی در جمع‌آوری زکات فطره مردم، خاطرنشان کرد: امسال نیز با برنامه ریزیهای جلسه شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و حمایتی با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات به خوبی جمع‌آوری کردند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی همچنین به پرداخت فطریه و کفاره از طریق الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این اقدام در خدمت رسانی به نیازمندان و خانواده های تحت حمایت بسیار موثر بود و بسیاری از مردم خیر استان نیز از طریق الکترونیکی فطریه و کفاره خود را به نیازمندان استان اهدا کردند و زکات فطریه و کفاره جمع آوری شده در سرفصل های تعیین شده و در اسرع وقت در بین خانواده های نیازمند توزیع شد.
عرب افزود: امیدواریم با افزایش مساعدت‌های مردمی و مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، بتوانیم گام‌های موثری را در رفع مشکلات نیازمندان و محرومین واقعی برداریم.
وی خاطر نشان کرد: در روز عید سعید فطر ۱۹۳۳ پایگاه جمع آوری فطریه وکفاره شامل( ۱۲۵۹ پایگاه توسط امداد و مراکز نیکوکاری و ۶۷۴ پایگاه توسط سایر موسسات خیریه در مصلی ها، میادین و معابر ، مراکز نیکوکاری ، روستاها سطح استان مسئولیت جمع آوری فطریه و کفارات روزه داران را بر عهده داشتند.