استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی از انجام سفرهای شهرستانی، بررسی میدانی شرایط و شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه‌ها است.

جواد قناعت در نشست شورای اداری شهرستان قاینات که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستان در دفتر امام جمعه قاین برگزار شد، افزود: این سفرها بالاتر از برنامه‌هاست و برای تسریع در امور انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بسیاری از مشکلات شهرستان قاینات احصا شده و رفع آنها در برنامه‌های استان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل پروژه دوبانده‌سازی محور قاین – بیرجند از جمله مواردی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه کارخانه فولاد قاینات در اشتغالزایی و توسعه استان اظهار امیدواری کرد: سال ۱۴۰۱ شاهد راه‌اندازی بخش فولادسازی این کارخانه باشیم.

قناعت درخصوص مشکل تامین آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات گفت: آب مورد نیاز این مجموعه با مشارکت کارخانه و از محل پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تامین خواهد شد.

وی به برنامه‌های استان برای رفع مشکل کم‌آبی اشاره کرد و افزود: در این راستا برای انتقال آب از خلیج فارس و استفاده آن در صنایع استان پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برنامه بازدید از پروژه پادگان قاین تصریح کرد: به منظور اجرای شبکه آب تا ورودی پادگان غدیر قاین تا پایان سال و برای بهسازی ورودی این مجموعه نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ اعتبارات استانی تخصیص می‌یابد.

وی گفت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز و شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه بیمارستان دوم قاین نیز ضمن انجام مکاتبات لازم با وزارت بهداشت، پیگیری‌های جدی صورت می‌گیرد.

قناعت افزود: درخصوص بخش ایزوله بیمارستان نیز با توجه به اهمیت موضوع، کار کارشناسی صورت می‌گیرد تا اعتبارات مورد نیاز از محل منابع استانی تامین شود.

وی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت پانسیون‌های تخصصی پزشکان نیز از محل منابع ملی پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به قدمت مسجد جامع قاین خاطرنشان کرد: برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی ارزشمند تا پایان سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات استانی ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌دهیم.

وی افزود: برای ساخت و تکمیل المان‌های شهدای گمنام نیز اعتبار مورد نیاز تخصیص یافت.

قناعت تصریح کرد: طرح تفصیلی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پیگیری و ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: مقدمات ثبت جهانی اماکن تاریخی قاین از جمله مسجد جامع و منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع ارتقا و توسعه درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و با واگذاری زمین جنب درمانگاه توسط مسوولان محلی و تامین اعتبارات ملی به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش، فضای حاکم بر کشور را فضای کار و تلاش و همراهی خواند و با تاکید بر اینکه نگاه انقلابی بر هر سه قوه حاکم است، گفت: دشمنان به این فضای مطلوب به خوبی واقف شده‌اند.

قناعت به مذاکرات وین اشاره کرد و افزود: بدون اینکه از آرمان‌های خود ذره‌ای عقب‌نشینی کنیم از مذاکرات در وین، خبرهای خوبی به گوش می‌رسد.

وی گفت: پیش‌نویس مذاکرات قبلا با چشمان بسته امضا می‌شد ولی الان پیش‌نویس را ما می‌دهیم و حاصل این سختی‌ها و مشکلات را مردم در مذاکرات خواهند دید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از فرصت‌های ایجاد شده در کشور باید حداکثر استفاده را ببریم متذکر شد: قرار نیست همه مشکلات یک روزه حل شود، ولی همه باید شبانه‌روزی وقت بگذاریم و مردم را بفهمیم و درک کنیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های جدی دیگر استان‌ها در رفع مطالبات خود اظهار داشت: باید حواسمان باشد در این میدان رقابت از دیگران عقب نمانیم.

قناعت با تاکید بر همراهی‌های همیشگی مردم استان در همه امور گفت: فرصت‌های فراوان استان در حوزه‌های کشاورزی، معدن و صنعت باید بالفعل شوند و از ظرفیت بزرگان استان که در تهران هستند، باید استفاده کنیم.

وی گفت: یکصدایی در استان به‌خصوص از سوی مدیران برای کسب منافع استان بسیار مهم است.

استاندار خراسان جنوبی امروز دومین سفر شهرستانی خود را بعد از نهبندان به قاینات اختصاص داد و به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استان و شهرستان از نزدیک روند اجرای مجتمع فولاد قاینات را مورد بررسی قرار داد و در ادامه از پروژه در دست احداث پادگان غدیر قاین بازدید کرد.

بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان دوم شهر قاین، مسجد جامع قاین، منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر و پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه بزرگمهر قاینات از برنامه‌های سفر استاندار به این شهرستان بود.

قناعت در سفر به شهرستان قاینات با حضور در منزل شهید حسن زارعی‌پور، با خانواده این شهید عرصه نظم و امنیت دیدار کرد.

شهید زارعی‌پور متولد فروردین ۱۳۵۶ است که پس از گذراندن دوران تحصیل در مقطع دبیرستان جذب نیروی انتظامی شد و در آبان ۱۳۷۸ در دره گورناگ واقع در جنوب ایرانشهر به همراه ۳۶ تن از همسنگرانش به شهادت رسید.

بازدیدهای امروز استاندار با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مسوولان شهرستان قاینات انجام شد.

وی امروز بدو ورود به قاینات با حضور در گلزار شهدای شهر نیمبلوک به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

استاندار خراسان جنوبی هفته گذشته در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان مرزی نهبندان رفت.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری شمال بیرجند است.