اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی همراه با دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال به‌ طور گسترده و پر شورتر از سال‌های قبل حضور یافتند تا فریاد استکبارستیزی و حمایت از ملت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

مراسم یوم‌ الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز صبح امروز با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» به صورت سراسری آغاز شد.

راهپیمایی ۱۳ آبان در مرکز استان از ساعت ۹ روز شنبه از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و خیابان پاسداران به سمت میدان قدس ادامه یافت.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از دیروز به خراسان جنوبی سفر کرده است امروز در راهپیمایی مرکز استان حضور دارد و سخنران پایانی مراسم ۱۳ آبان است.

پاییز امسال متفاوت از قبل است چون یک ماه از کشتار بی رحمانه غیر نظامیان در غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی می گذرد و غرش مهیب گلوله‌ها و تانک‌ها و بمب‌ها و تخریب ساختمان‌ها و از همه دلخراش‌تر صدای گریه و ضجه کودکان و زنان غزه و صدای شکسته شدن تاب و توان مردان در لابه لای این حجم از وحشی‌گری اسرائیل و آمریکا، گوش جهان را پُر کرده است.

 میدان قدس بیرجند

مردم بصیر و انقلابی کشور و استان بار دیگر در سالروز تسخیر لانه جاسوسی پای در میدان گذاشته‌اند تا در هنگامه نوید نابودی خانه عنکبوت و گنبد آهنین، با ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی و همراهی کنند.

مشاهدات میدانی حاکی است دهه هشتادی و دهه نودی‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان ۱۴۰۲ حضور پررنگی دارند و زنگ استکبارستیزی نیز صبح امروز در مدارس خراسان جنوبی نواخته شد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند

گروه سرود هزار نفری دانش آموزان با عنوان “ما می‌آییم” نغمه دلدادگی دفاع از مردم مظلوم فلسطین را سر دادند همچنین رجز خوانی و مداحی هم رکابی با جبهه مقاومت توسط یکی از دانشجویان قرائت شد و جمعیت حاضر با شعار “حیدر حیدر” همراهی کردند.

ایستگاه‌های مختلف فرهنگی و نقاشی نیز برای کودکان و نوجوانان توسط دستگاه‌های مختلف در مسیر راهپیمایی دایر شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

 

«ندای خون شهدا، پیام رهبر ما مرگ بر اسرائیل»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «هیات من الذله»، «فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق»، «دست خدا بر سر ماست خامنه‌ای رهبر ماست»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» از شعارهایی است که توسط راهپیمایان سر داده می‌شود.

 راهپیمایی ۱۳ آبان در طبس

راهپیمایی ۱۳ آبان علاوه بر بیرجند در ۱۰ شهرستان دیگر استان خراسان جنوبی نیز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برپا شده است.

یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه رویداد تاریخی (تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳، حمله دژخیمان رژیم پهلوی به دانش‌آموزان مظلوم در سال ١٣۵٧ همچنین خروش انقلابی دانشجویان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در بهمن ماه ١٣۵٨) نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار مبارزات ملت ایران به شمار می‌رود که در تقویم رسمی کشور روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور