شب شعر و موسیقی «حکیم سخن» به مناسبت گرامیداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور جمعی از شاعران برجسته خراسان رضوی و جنوبی در بیرجند برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛شب شعر و موسیقی «حکیم سخن» شب گذشته ٢٠ اردیبهشت ماه جاری به مناسبت گرامیداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مشارکت کانون هنرمندان استان و با حضور جمعی از شاعران برجسته استانهای خراسان رضوی و جنوبی در باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند(دشت بهشت) برگزار شد.

 

در این مراسم که جمعی از فرزندان مرحوم محمدحسین راشد محصل نیز حضور داشتند، ٢۴ تن از شاعران استان هاب خراسان رضوی و جنوبی به قرائت آثار مرتبط با فردوسی پرداختند.

دیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم از حضور خاندان راشد محصل در این مراسم قدردانی کرد و افزود: شاگردان زیادی در محضر فرزندان مرحوم محمدحسین راشد محصل تلمذ کرده اند.

 

وی بررسی ابعاد شخصیتی، خدمتی و علمی هرکدام از اعضای خاندان راشد محصل را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد:امروز همایشی به همین منظور با حضور مفاخر علمی کشور در دانشگاه بیرجند برگزار و از خدمات خاندان راشد محصل تقدیر شد.

 

احمد محبی همچنین با گرامیداشت فرارسیدن روز فردوسی، بیان داشت: فردوسی یکی از مفاخر ادبیات کشور ایران است که در حافظه ادبیات جهان ماندگار شده است.

 

لازم به ذکر است؛در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیری از کلیه شاعرانی که در این مراسم به قرائت شعر خود پرداختند تجلیل بعمل آمد.

 

گفتنی است؛صبح امروز ٢١ اردیبهشت ماه در ادامه برنامه ها بازدید از باغ تاریخی اکبریه،آرمگاه ابن حسام خوسفی و خانه علوی در شهرستان خوسف با حضور شاعران خراسان رضوی انجام شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله