با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی احداث پارک بانوان شهر بشرویه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در پنجمین روز دهه فجر آغاز شد.

 ایرنا مراسم کلنگ‌زنی این طرح عمران شهری روز یکشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در شهرستان بشرویه برگزار شد.

پروژه پارک بهارستان به وسعت ۱۶ هکتار در ضلع جنوب غربی بشرویه در مجاورت کمربندی فعلی شهر احداث شده و تکمیل آن نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

این پروژه شامل قسمت‌های مختلف از جمله سالن آمفی تئاتر روباز، زمین‌های ورزشی (اسکیت، فوتسال، والیبال، پیست دوچرخه سواری) و تکمیل استخر است که به میزان ۴۰ درصد پروژه تکمیل شده و سه هکتار از این مجموعه به عنوان پارک اختصاصی بانوان در نظر گرفته شده است.

همچنین با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی پروژه آموزشگاه و نمازخانه حاج علی اکبر حسینی‌نژاد محبتی محبتی در قالب ۲ کلاس آموزشی، یک نمازخانه، یک سرویس بهداشتی که با اعتبار ۲ میلیارد تومان در شهریور امسال کلنگ‌زنی شد، امروز به بهره برداری رسید.

کل هزینه این آموزشگاه توسط خیر تامین شده و نام فعلی آن که در حال حاضر ام‌الشهدا است به آموزشگاه خیریه حاج علی اکبر حسینی‌نژاد محبتی تغییر خواهد کرد.

پروژه آبیاری کم‌فشار و لوله‌گذاری نیز به نمایندگی از سه پروژه با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان بشرویه به بهره‌برداری رسید.

آبیاری کم‌فشار و طرح‌های انتقال آب برای کشاورزانی که دارای زمین با مساحت کم هستند و روش آبیاری تحت فشار صرفه اقتصادی ندارد استفاده می‌شود.

این پروژه به دلایل فوق در موتورپمپ محمدحسین آذری به مساحت ۷۲ هکتار، موتور پمپ صارمی ۶۷ هکتار و طرح انتقال آب در موتورپمپ خاکساری به میزان سه هزار و ۵۲۷ متر در سال ۱۴۰۱ اجرا شد.

همچنین با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی پروژه محور روستایی بشرویه به سمت چاهنو افتتاح شد.

تاکنون هشت کیلومتر از این محور با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عملیاتی شده و محل تردد بیش از ۳۰۰ خانوار عشایر و کشاورز همچنین معبر تردد هزاران گردشگر در تورهای کویر نوردی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در حاشیه برنامه‌های پنجمین روز دهه فجر در بشرویه گفت: دهه فجر تجلی اراده و عظمت امام راحل است و مسئولان باید دستاوردهای نظام و انقلاب را برای مردم بویژه جوانان و نوجوانان بازگو کنند.

ناصر ناصری اظهار داشت: دهه فجر یادآور جانفشانی‌ها، ازخودگذشتگی ها و رشادت‌های همه مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در طول تاریخ، انقلاب‌های بسیاری رخ داده اما انقلاب ما به چند دلیل از جمله اینکه ثابت کرد می توان از زیر یوغ استکبار خارج شد و روح دینی مذهبی داشت و نیز با وجود رهبری که پیامبرگونه سکان انقلاب را به دست گرفته بود، منحصر به فرد است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن به دنبال توطئه‌های بسیاری علیه نظام بود تا این انقلاب سقوط کند و الگویی برای کشورهای مسلمان و مستعمره و آزادیخواه نباشد اما سرعت قطار انقلاب روز به روز بیشتر شد.

وی ادامه داد: دشمن بعد از همه مباحث به دنبال جنگ تحمیلی رفت و به مقابله با نظام و انقلاب ما آمد اما در این میان آنچه که باعث پیروزی ما شد مردم بودند که همواره در صحنه بودند و جنگ با آن عظمت را بدون داشتن کوچکترین سلاحی تنها با حضور خود به پیروزی رساندند.

ناصری گفت: شهرستان بشرویه نمونه کوچکی از این واقعیت است که تعداد افرادی که از این منطقه در جبهه حضور پیدا کردند به نسبت جمعیت زیاد است.

وی با بیان اینکه دشمنان هر روز فتنه و دسیسه تازه‌ای برای مردم ما در نظر گرفتند از جمله ترور دانشمندان و اغتشاشات اخیر اما هربار شکست خوردند، گفت: دشمنان هرسال وعده می‌دهند که دهه فجری در کار نخواهد بود اما دهه فجر تجلی اراده و عظمت امام است و مسئولین باید در این دهه فجر دستاوردهای این انقلاب عظیم را برای مردم و نوجوانان و جوانان بازگو کنند و بگویند که ما کجا بوده‌ ایم و اکنون به کجا رسیده‌ایم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور