با توجه به تفاهم با صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان بسته شده است همه زرشک کارانی که فاقد هر گونه بیمه هستند می‌توانند از هفته آینده به اتاق تعاون مراجعه و از مزایای این بیمه استفاده کنند.
غلام‌حسین حسینی در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی زرشک گفت: به بهانه جشنواره ملی زرشک میز صادرات پایدار زرشک در خراسان جنوبی ایجاد می شود.
مدیر اجرایی جشنواره ملی زرشک و رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه ریل گذاری و سیاست گذاری بسیار خوبی در مورد جشنواره صورت گرفته است، گفت: با هدف تحقق شعار مردمی سازی اقتصاد برگزاری جشنواره ملی زرشک به بخش خصوصی واگذار شده است.
حسینی ادامه داد: از راهبردهای جشنواره معرفی زرشک به ایرانیان و جهانیان، حفظ نقش هویتی زرشک، انگیزه سازی برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری، تشویق دست اندرکاران برای استفاده از تکنولوژی در صنایع بسته بندی و …زرشک است.
وی با تأکید بر اینکه به بهانه جشنواره رونمایی از خط شست و شوی زرشک و دستگاه دان کن زرشک را داشتیم، افزود: اگر در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد بی شک بحث فرآوری زرشک تا اندازه زیادی حل خواهد شد.
مدیر اجرایی جشنواره ملی زرشک و رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جشنواره سال جاری بیشتر بر محتوا سازی و آموزش تأکید داشتیم، یادآور شد: برپایی میز صادرات پایدار زرشک را نیز راه اندازی خواهیم کرد.
حسینی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه‌هایی در حوزه زرشک را در هفته جاری خواهیم داشت، ادامه داد: گردشگری مزرعه و بازدید از مزارع نمونه زرشک را نیز در جشنواره امسال داریم.
مدیر اجرایی جشنواره ملی زرشک و رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: برای رونق بازار زرشک باید برنامه‌ای در قالب همین جشنواره زرشک را در سایر استان‌های کشور داشته باشیم تا بیش از قبل نسبت به معرفی این محصول مزیت دار استان اقدام کنیم.
حسینی افزود: حضور در نمایشگاه‌های خارجی را برای معرفی محصول زرشک و سایر محصولات کشاورزی استان را داشته باشیم چرا که منجر به انعقاد تفاهم نامه خوبی خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور