غلامرضا قوسی، امروز ۸ آذر، در اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی اظهار کرد: محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه و پیشرفت کشور از اهداف این نظام بود.

وی افزود: بسیاری از نارسایی‌ها در مناطق روستایی و عشایری صورت گرفته بود لذا باید سیاست و اندیشه‌ای شکل می‌گرفت که در پیشرفت و آبادانی کشور کمک می‌کرد بنابراین امام راحل با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجام کار توسط مردم در بخش‌های مختلف توسعه و عمران، دستور تشکیل جهادسازندگی را در سال ۵۸ دادند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه نهاد انقلابی جهاد سازندگی با عملکرد خوب و موثر خود به فرهنگ و الگو در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: تمام افتخارات نظام نشأت گرفته از فرهنگ جهادی و سخت کوشی و خدمت به محرومان است.

قوسی تصریح کرد: جهاد سازندگی همواره در دوران دفاع مقدس پشتیبان و کمک کننده به رزمندگان بوده و خدمات جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه رزمندگان خدمات ارزنده‌ای در دفاع مقدس انجام دادند، ادامه داد: جهاد سازندگی در خراسان جنوبی ۳۹ شهید، بیش از ۳۰۰ رزمنده و هشت نفر آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه روحیه و تفکر این رشادت‌ها نباید در جایی مسدود بماند و باید استفاده شود، خاطرنشان کرد: با تشکیل جهاد سازندگی به مباحث عمرانی روستاها نیز توجه شد.

قوسی اظهار کرد: پیش از انقلاب در حوزه انتقال آب با لوله هیچ اقدامی نشده بود اما امروز ۲۷۰۷ کیلومتر پروژه انتقال آب با لوله در استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در بازسازی قنوات نیز بعد از انقلاب تاکنون بیش از یک هزار رشته قنات بازسازی و بیش از یک هزار کیلومتر از قنوات لایروبی شده است تا بهره‌برداران کشاورزی به امورات تولید بپردازند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تولید گوشت طیور به خودکفایی کامل در استان رسیدیم، یادآور شد: در حال حاضر ۳۲ واحد مرغ تخم‌گذار و ۶۶۴ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله