استاندار خراسان جنوبی گفت: سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد، پیام آور نیکوکاری و حفظ کرامت خانواده‌هاست و پشتوانه‌ای مطمئن برای اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی دولت در جهت فقر زدایی به شمار می‌رود.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

چهاردهم اسفندماه گرامیداشت «سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)» و هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

سالروز تاسیس این نهاد، پیام آور نیکوکاری و حفظ کرامت خانواده‌هاست. احیای سنّت حسنه انفاق و نیکوکاری، خاصه ترویج فرهنگ صدقه، خمس، زکات و… علاوه بر آن که انجام تکلیف شرعی و اجتماعی است، تأثیر بسزایی در راستای خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به طبقه محروم و نیازمندان جامعه داشته و پشتوانه‌ای مطمئن برای اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی دولت در جهت فقر زدایی به شمار می‌رود.

متاسفانه استان خراسان جنوبی نیز علیرغم همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها، در ردیف استان‌های کم درآمد کشور قرار داشته و نسبت به سایر استان‌ها کمتربرخوردار است؛ بر همین اساس، «محرومیت زدایی» به عنوان راهبرد اصلیِ استان، در اولویت کاریِ دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی قرار داده شده است.

در همین راستا، پروژه بزرگ «ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی» در استان که با استقبال خوب مردم مواجه شد، با حمایت دولت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجراست و دو هزار واحد نیز تحویل متقاضیان شده است که مجموعاً تا پایان سال، نیمی از این ده هزار واحد، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.