#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان زیرکوه بدون هماهنگی قبلی از پروژه استخر سرپوشیده شهر حاجی‌آباد بازدید و اعلام کرد: با تصمیمات اتخاذ شده استخر شنای شهر حاجی‌آباد در شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 جواد قناعت  به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی با هدف اطلاع از روند ساخت استخر سرپوشیده مرکز شهرستان از این پروژه بازدید کرد.

وی در این بازدید به پیمانکار پروژه تاکید کرد با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی استخر شهر حاجی‌آباد را تا هفته دولت به اتمام برساند.

استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی فراهم شد از برخی پروژه‌های شهرستان زیرکوه بازدید کنیم که یکی از این پروژه‌ها، استخر شنا است.

وی افزود: تکمیل پروژه استخر شنای شهر حاجی‌آباد از دغدغه‌های امام جمعه و فرماندار بوده که در سفر موردی قبلی مطرح شد و با پیش‌بینی اعتبار لازم در آن سفر، مدیران پای کار آمدند و پروژه شتاب گرفت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این سفر نیز از روند اجرای کار بازدید شد و با پیشرفت خوبی که کار دارد، استخر شنا در هفته دولت یا اواخر شهریور ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به بازدید از میدان ورودی شهر زهان اشاره کرد و گفت: برای بهسازی و ساماندهی این میدان در محور زهان – اسفدن اعتباراتی لحاظ و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

قناعت با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به روستای خطیبی که امروز انجام شد ادامه داد: ماه رمضان امسال طی بازدیدی که از روستای خطیبی داشتیم، موضوع نبود آب شرب بهداشتی از مشکلات روستا عنوان شد و قول دادیم در اسرع وقت حل شود.

وی گفت: با کار فشرده‌ای که شرکت آب و فاضلاب استان انجام داد و با پیگیری‌های فرماندار زیرکوه، پروژه در مدت کوتاه اجرا شد و امروز به بهره‌برداری رسید که انجام این کار کوچک، موجی از شعف را در مردم ایجاد کرد.

استاندار خراسان جنوبی به بازدید از پروژه آبرسانی به روستاهای بقال و پیشبر به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان زیرکوه اشاره کرد و افزود: این پروژه اعتبارات سنگینی نیاز دارد که از محل منابع ملی پیگیری خواهد شد.

قناعت، نقطه حادثه‌خیز ورودی شهر حاجی‌آباد از سمت نوده را نیز یکی از دغدغه‌های اصلی مردم عنوان کرد و گفت: برای شروع اصلاح نقطه حادثه‌خیز، اعتبارات لازم پیش‌بینی شد، بقیه اعتبارات پروژه از منابع دور دوم سفر رئیس جمهور به استان یا از محل سایر اعتبارات مثل مدیریت بحران یا محرومیت‌زدایی تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در این سفر برای تکمیل ساختمان ۲ کتابخانه آبیز و حاجی‌آباد اعتبار پیش‌بینی شد و برای اصلاح معابر و مبلمان شهری حاجی‌آباد و آبیز هم مبلغ قابل توجهی لحاظ شده است.

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص اعتبارات استانی به اجرای سکو و سرویس بهداشتی و تامین برج نوری در راستای تکمیل چمن مصنوعی شهر حاجی‌آباد هم خبر داد و افزود: برخی مطالبات دیگر هم در این سفر مطرح شد که در سفرهای بعدی پیگیری خواهد شد.

قناعت امروز از کتابخانه علاء‌الدین محمد آبیزی در شهر آبیز نیز بازدید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: این پروژه در شهرک جوانان آبیز در حال اجراست و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمود حاجی با بیان اینکه این پروژه با ۲۲۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در حال احداث است اضافه کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون ۱۷۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی عنوان کرد: ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه که با مشارکت بسیج سازندگی در دست اجراست، نیاز داریم.

استاندار خراسان جنوبی هم درخصوص تامین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این کتابخانه قول مساعد داد.

قناعت افزود: به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار، پروژه با مشارکت بسیج سازندگی احداث شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های نهمین سفر شهرستانی خود از بوستان شهید سلیمانی شهر حاجی‌آباد نیز بازدید کرد.

بوستان شهید سلیمانی موسوم به پارک خانواده با هدف ایجاد بستر تفریحی مناسب برای خانواده‌ها احداث شده است.

در فاز اول این پروژه به مساحت یک هکتار، درختکاری و سنگ فرش انجام شده و نصب وسایل بازی و پارکی و تامین روشنایی از جمله اقدامات صورت گرفته در این مرحله است.

همچنین اجرا و تکمیل طرح‌های فاز دوم از برنامه‌های در دست اقدام است که اعتباری معادل سه میلیارد تومان نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز (پنجشنبه) در نهمین سفر شهرستانی وارد زیرکوه شد و به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای شهر زهان ادای احترام کرد.

بازدید از ورودی شهر حاجی‌آباد، کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه، یادمان شهدای گمنام آبیز، پروژه چمن مصنوعی شهر حاجی‌آباد، افتتاح طرح آبرسانی به روستای خطیبی و بازدید از میدان ورودی شهر زهان نیز با حضور استاندار انجام شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.