#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر جمعیت مشمول بیمه روستاییان در این استان ۱۵۰ هزار و ۱۸۷ نفر است که تا پایان اسفند سال گذشته ۵۲ هزار و ۴۳۲ نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

 علیرضا اسدی  در نشست خبری افزود: از مجموع افراد بیمه شده تاکنون چهار هزار و ۸۷۲ نفر مشمول حقوق شده‌اند که شامل ۲ هزار و ۶۴۷ نفر بازنشسته، ۲ هزار و ۵۹ نفر فوتی و ۱۸۶ نفر از کار افتاده کلی هستند.

وی تاکید کرد: نکته کلیدی در استان اینکه در حال حاضر از مجموع بیمه‌شدگان، اکنون ۳۳ هزار و ۱۳۳ نفر بیمه‌پرداز فعال هستند که درخواست داریم بیمه‌شدگان نسبت به تمدید بیمه اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: در صورت وقوع حادثه افرادی که به هر دلیلی حق بیمه پرداخت نمی‌کنند از مزایا برخوردار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ درصد جامعه تحت پوشش انفصال بیمه‌ای هستند تصریح کرد: از لحاظ پوشش بیمه‌ای دارای جایگاه ۱۲ کشور هستیم که با توجه به شرایط استان از این وضعیت راضی نیستیم.

اسدی عنوان کرد: شهرستان قاینات با بیمه ۴۶ درصد جمعیت مشمول بیشترین و شهرستان فردوس با ۲۶ درصد نسبت به جمعیت، کمترین جمعیت تحت پوشش را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همچنین بعد از قاینات شهرستان‌های خوسف، بیرجند، طبس، سرایان، بشرویه، زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان به ترتیب در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بین چهار صندوق بیمه‌ای از لحاظ ضریب پوشش و جمعیت در رتبه دوم بعد از بیمه تامین اجتماعی قرار دارد.

وی اظهار داشت: زنان و مردان با داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن و در صورت عضویت در گروه‌هایی مانند روستاییان، عشایر، کشاورزان، رانندگان حمل بار و مسافران بین شهری، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، زنبورداران، بافندگان قالی، فرش، گلیم و جاجیم، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام پزشکی و سایر گروه‌های جامعه هدف می‌توانند تحت پوشش این بیمه باشند.

اسدی با بیان اینکه مجرد یا متاهل بودن ملاک بیمه شدن در این صندوق نیست تصریح کرد: این صندوق همه خدمات بیمه‌ای سایر صندوق‌ها را انجام می‌دهد به غیر از بیمه درمان که در حال رایزنی برای برقراری بیمه درمان است.

وی با بیان اینکه قشر دانشجویان نیز به زودی به این بیمه می‌پیوندند عنوان کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت ۱۷ هزار دانشجو است که فرصت مناسبی برای دانشجویان از بیمه فراهم خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی یادآور شد: امسال با توجه به نامگذاری شعار سال، مسئولیت ویژه‌ای بر عهده ما گذاشته شد و باید اطلاع‌رسانی لازم به دهک‌های مختلف جامعه انجام شود.

وی گفت: صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان اخیر پیگیر بیمه کارگران فصلی کشور با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر است که در استان نیز به‌زودی کارگران فصلی فاقد هیچگونه بیمه‌ای شناسایی و زیر پوشش قرار خواهند گرفت.