نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از طرح‌هایی که این روزها در استان خراسان جنوبی شاهد بهره‌برداری و راه‌اندازی آنها هستیم، مدیون پیگیری‌های جهادی و مجدانه استاندار است.

مصطفی نخعی روز شنبه در آیین افتتاح ۱۳ پروژه‌ ورزشی خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان مرزی نهبندان برگزار شد افزود: سرانه ورزشی شهرستان نهبندان کمتر از ۵۰ درصد متوسط سرانه ورزشی کشور است و مدیریت سلیقه‌ای و رابطه‌ای سبب عدم توازن در اختصاص امکانات و تجهیزات در کشور شده است.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: شما یکی از مدیران مجرب، متخصص و بسیار تاثیرگذار در دولت تدبیر و امید هستید لذا درخواست داریم این اختلاف سرانه ورزشی با متوسط کشوری با هدف کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که نیازمند همت جهادی است، کاهش یابد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان دارای معادن بسیار ارزشمندی است و شاید جزو ۲ یا سه شهرستان دارای برند در کشور و حتی دنیا در زمینه سنگ‌های ساختمانی است.

وی بیان کرد: شهرستان مرزی نهبندان دارای ورزشکاران بسیار بااستعداد به ویژه در حوزه کشتی که تقریبا بلامنازع در استان است و در این زمینه قهرمان کشوری دارد.

نخعی افزود: ورزشکاران و کشتی‌گیران این شهرستان با کمبود امکانات این مقام‌های کشوری را کسب می‌کنند و هر زمان به ورزشکاران توجه و عنایت شده و امکانات مناسبی در  اختیار آنها قرار گرفته بهترین عملکردها و مقامات را کسب کردند ولی این یک روی سکه است.

وی اظهار داشت: یک روی دیگر سکه شهرستان نهبندان، نرخ بیکاری بالا و شاید ۲ برابر متوسط کشوری است در حالی که یکی از شهرهای جوان کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرستان مرزی نهبندان در مسیر ترانزیت و قاچاق مواد مخدر و سوخت قرار گرفته و داشتن مرز طولانی با افغانستان زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان مرزی چاره‌ای جز اشتغالزایی و توجه به ورزش برای ایجاد پویایی و نشاط در جوانان نیست که یکی از مهمترین راهکارها توسعه ورزش است.

نخعی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه گفت: ابتدای دولت تدبیر و امید به درستی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید شد و اکنون در سال آخر همچنان با انبوهی از پروژه‌های نیمه‌تمام مواجه هستیم.

وی بیان کرد: برای یک مجموعه ورزشی در نهبندان که متعلق به قشر کارگران است، ۱۰ میلیارد تومان تا سال ۹۱ هزینه شد و اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما متوقف شده است که درخواست داریم با همکاری و تعامل این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها نیز سال‌ها پیش آغاز شده است و برای تکمیل نیاز به حمایت دارد.

وی عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتبارت استانی از محل مالیات بر ارزش افزوده به این پروژه‌های نیمه‌تمام تعلق گرفته و استان نقش خود را به خوبی ایفا کرده اما انتظار ما این است از اعتبارات ملی برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شود.

نخعی گفت: بسیاری از ورزشکاران برای ورود به مسابقات ورزشی مشکل لباس، بیمه و حتی هزینه ورودی به مسابقات را دارند که باید اعتبار ویژه‌ای برای تقویت هیات‌های ورزشی اختصاص یابد.

وی افزود: برخی اماکن و سالن‌های ورزشی نیز در شهرستان نهبندان تکمیل شده است اما در خدمات‌دهی با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند و نیاز به عنایت ویژه داریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه هزینه‌های جاری کمک کنید هیات‌ها شکل بگیرند چراکه هر کجا به ورزشکاران و هیات‌های ورزشی توجه شده، بهترین بازخوردها را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود تمایلی به آغاز پروژه‌های جدید در استان نداریم اما باید پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

نخعی اظهار داشت: در بسیاری از مراکز جمعیتی حتی بخش‌های ۲ شهرستان مرزی سربیشه و نهبندان حداقل به اندازه یک زمین چمن مصنوعی باید هزنیه شود.

وی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده حداقل ۱۰ زمین چمن مصنوعی در ۲ شهرستان سربیشه و نهبندان با توجه به جمعیت ساکن در برخی مناطق نیاز است.

امام جمعه نهبندان هم با اشاره به پراکندگی جمعیت در این شهرستان گفت: در هر ۲ کیلومتر از وسعت شهرستان یک نفر سکونت دارد که نگهداشت این جمعیت در این منطقه مرزی بسیار تاثیرگذار است.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی افزود: ارائه خدمات مطلوب و مناسب به ویژه برای جوانان در نگهداشت جمعیت در مناطق مرزی بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های مکرر و نبود امکانات و زیرساخت‌ها شاهد مهاجرت فراوانی از شهرستان نهبندان بودیم.

امام جمعه نهبندان با اشاره به فاصله ۲۰۰ کیلومتری شهرستان مرزی نهبندان از مرکز استان اظهار داشت: حامی در حوزه ورزش برای جوانان نداریم لذا باید کمک کنید تا شرمنده قشر نوجوان و جوان نشویم.

وی تصریح کرد:  برای تامین بیمه ورزشکاران و حق ورودی جوانان به سالن‌های ورزشی نیاز به حمایت ویژه داریم.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم شهرستان نهبندان در سال ۷۸ عنوان کرد: بدون شک هر گونه توجه و عنایتی از ناحیه مقام عالی وزارت ورزش به این شهرستان موجب خرسندی رهبری خواهد شد.

وی گفت: استعدادهای ورزشی خیلی خوبی در این شهرستان مرزی وجود دارد اما امکانات و زیرساخت‌ها کم و محدود است و نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد.

وی اظهار داشت: توجه مسوولان به ویژه وزارت ورزش و جوانان به شهرسان امید به زندگی را در جوانان بیشتر می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و ۱۳ پروژه ورزشی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان همزمان با سفر «مسعود سلطانی فر» در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری رسید.