#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) ۱۴۳ پروژه بخش کشاورزی استان با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری ۱۰۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی جعفری  در نشست خبری افزود: بیشترین تعداد پروژه‌ها با ۹۲ مورد مربوط به حوزه آب و خاک است.

وی گفت: همچنین در این هفته ۹ پروژه امور عشایری، یک پروژه اداره دامپزشکی، سه پروژه اداره تعاون روستایی، چهار پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۵ مورد باغبانی، ۱۸ مورد منابع طبیعی و آبخیزداری و یک پروژه مربوط به شرکت شهرک‌های کشاورزی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای این طرح‌ها ۱۰۱ نفر اشتغال مستقیم را به همراه داشته و باعث تثبیت اشتغال ۶ هزار و ۷۸۵ نفر و بهره‌مندی ۱۲ هزار و ۶۴۴ خانوار شده است.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته اظهار داشت: از شهریور سال گذشته تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

جعفری گفت: در بازه زمانی یک سال اخیر، اعتبارات حوزه عمرانی سازمان جهاد کشاورزی استان ۲۴۲ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان و با افزایش همراه بوده است.

وی افزود: در یک سال اخیر ۵۲۸ پروژه در حوزه آب و خاک، امور عشایر، دامپزشکی، تعاون روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، باغبانی، آبخیزداری، تولیدات دامی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، زراعت، ترویج، شیلات و آبزیان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با اجرای این پروژه‌ها در بخش کشاورزی استان برای ۸۲۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد و برای ۱۸ هزار و ۴۴۴ نفر تثبیت اشتغال انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای اجرای این پروژه‌ها ۵۰۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۶۶ هزار و ۶۵۴ خانوار از مزایای آنها برخوردار شدند.