#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولان استان باید طی ایام نوروز در دسترس و آماده باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانند سریع وارد عمل شوند و مشکل حل شود.

جواد قناعت،  در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته با شیوع بیماری کرونا در کشور سفرهای نوروزی انجام نشد یا به صورت خیلی محدود بود اما در نوروز ۱۴۰۱ محدودیت‌ها کرونا برداشته شده و مردم می‌توانند با شرط تزریق ۲ دز واکسن کرونا به سفرهای نوروزی بروند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها توسط مسئولان به‌ گونه‌ای انجام شد که مردم راحت‌تر بتوانند به مسافرت بروند و تا حدی از فشار روحی و روانی ناشی از بیماری کرونا خارج شوند، ادامه داد: در سال جاری حجم زیادی از ورود مسافرین نوروزی را به استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر تردد زائرین استان‌های مرکزی و جنوبی کشور به مشهد مقدس قرار گرفته است، افزود: باید در طول مسیر خدمات مطلوب به این زائرین و مسافران توسط دستگاه‌های خدمات‎رسان ارائه شود تا خاطره خوشی برایشان از حضور در خراسان جنوبی رقم بخورد.

قناعت بیان کرد: البته نباید استان فقط مسیر تردد زائرین و مسافرین باشد و می طلبد در راستای توقف و ماندگاری مسافرین نوروزی در استان تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی استان باید در ایام نوروز در دسترس و آماده باشند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانند سریع وارد عمل شوند و مشکل حل شود، بیان کرد: روز گذشته ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی تشکیل ‌شده است و براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در ایام نوروز ۱۴۰۱ شرایط بحرانی از نظر آب و هوایی نخواهیم داشت اما انتظار می رود دستگاه‌های متولی برای شرایط بحرانی احتمالی آب و هوایی تدابیر لازم را بیندیشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان در ایام نوروز ارزیابی می شود، گفت: در این راستا بازدیدهای سرزده توسط شخص استاندار، معاونین و مدیران ستادی استانداری از عملکرد دستگاه‌ها و نحوه ارائه خدمت به مسافرین نوروزی انجام خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در سه کیلومتر ورودی و خروجی شهرها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۱ استان‌های دارای کمترین آمار تصادفات تشویق خواهند شد و در خراسان جنوبی هم از فرماندار و فرمانده انتظامی شهرستان‌های با کمترین آمار تصادفات تقدیر به عمل می آید.

وی تاکید کرد: در شأن خراسانی جنوبی نیست که شاهد افزایش تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱ باشیم پس برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات موثری برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای انجام شود.