استاندار خراسان جنوبی گفت: برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بر رعایت قانون و اصول مهم سلامت، امنیت و مشارکت تاکید داریم.

جواد قناعت در نشست ستاد انتخابات استان با قدردانی از اقدامات دست اندرکاران برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی افزود: ستاد انتخابات در این مرحله باید همچون گذشته با جدیت کارها را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: هنوز پرونده انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” بسته نشده و باید طبق روال مرحله اول، کمیته ها به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زمان قطعی مرحله دوم انتخابات را وزارت کشور اعلام خواهد کرد، گفت: یک هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات، ستاد انتخابات استان باید در محل فرمانداری بیرجند مستقر شود تا کارها را از نزدیک رصد و پیگیری کند.

وی ارزیابی شرایط در انتخابات ۱۱ اسفند را ضروری خواند و گفت: درخصوص وضعیت برخی از شعب پر ازدحام و شلوغ باید تجدید نظر شود و با استقرار صندوق های بیشتر، روند رأی گیری تسریع شود.

قناعت، کمبود صندوق های سیار را از ایرادات وارده در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف عنوان کرد و افزود: با توجه به تعدد تماس های مردمی منبی بر نیاز به صندوق های سیار برای اخذ رأی باید در این خصوص تدابیر لازم صورت گیرد.

وی گفت: نکته حائز اهمیت در خراسان جنوبی این است که مردم چنانچه به هر دلیل معلولیت یا کهولت سن نتوانند برای حضور در شعب اخذ رأی حاضر شوند، برای مشارکت در انتخابات به دنبال راهکار و چاره هستند که بهترین گزینه تامین شعب سیار برای اخذ رأی این افراد است.

رعایت قانون در مرحله دوم انتخابات مورد تاکید است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در انتخابات امسال ادامه داد: این مشارکت در حالی رقم خورد که دشمنان درصدد بودند با کمرنگ نشان دادن خدمات دولت و دستاوردهای نظام، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات دولت در دو سال گذشته گفت و با اشاره به تحلیل های رسمی، گفت: برآوردها نشان می دهد در پایان سال ۱۴۰۳ شاهد رشد اقتصادی کشور، ثمر دادن اقدامات دولت و بالا رفتن ارزش پول ملی خواهیم بود.

قناعت، تبیین دستاوردهای نظام را تکلیف همگانی برشمرد و تصریح کرد: مشارکت ۴۱ درصدی مردم کشور در انتخابات نشان دهنده همراهی مردم و بی اثر بودن تلاش های دشمنان است که جای تقدیر دارد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی، منتخبان حوزه‌های انتخابیه “قاینات و زیرکوه”، “نهبندان و سربیشه” و “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه” مشخص شدند و ۲ نامزد حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” که آرای بیشتری کسب کردند، به دور دوم رفتند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در ۷۶۶ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی برگزار شد که از این تعداد ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور