– استاندار خراسان جنوبی گفت: محرومیت‌زدایی از محورهای مهم دومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی است و مصوبات سفر قبلی نیز پیگیری می‌شود.

 جواد قناعت روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی افزود: نگاه ویژه‌ای که در دور اول سفرهای استانی دولت به مناطق کم‌برخوردار بود در دور دوم سفرهای رئیس جمهور ویژه‌تر است لذا برای این سفر نیز مصوبه خواهیم داشت و اعتبارات خوبی برای استان اختصاص خواهد یافت.

وی پیگیری مصوبات سفر اول رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان جنوبی را از اهداف اصلی سفر دوم عنوان کرد و گفت: در این سفر و طی نشستی ویژه مصوبات سفر اول مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد که کدام مصوبات به نتیجه رسیده و کدام یک هنوز اجرایی نشده لذا تصمیمات خوبی برای رفع موانع پیش‌رو اجرای مصوبات اتخاذ خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری از محورهای دیگر در دور دوم سفر رئیس جمهور است افزود: در این خصوص با مساعدت نهاد ریاست جمهوری، سرمایه‌گذاران خوشنام و توانمند در سطوح ملی و نهادهای عمومی غیردولتی به سمت سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی هدایت می‌شوند.

وی با اشاره به جلسه تخصصی رئیس جمهور با سرمایه‌گذاران داخلی، ملی و نهادهای مختلف در سفر به خراسان جنوبی بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌ها در این زمینه آماده شده و در این جلسه تخصصی ارائه خواهد شد تا سرمایه‌گذاران متناسب با توانمندی‌های خود در استان سرمایه‌گذاری کنند.

قناعت گفت: رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه هفته جاری (۲۴ آذر ماه) به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند و این سفر ۲ روزه است که تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بعد از اتمام دور اول سفرهای رئیس جمهور به ۳۱ استان در تابستان امسال، دور دوم سفرهای استانی در دستور کار دولت قرار گرفته و قرار است از خراسان جنوبی آغاز شود که جای تقدیر دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: رئیس‌ جمهور تاکنون سفرهای موردی به برخی استان‌ها داشته‌ اما سفرهای رسمی استانی دور دوم از خراسان جنوبی آغاز می‌شود و از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای نحوه سفر، موضوعات و مصوبات آن در استان با هماهنگی مرکز انجام شده است.

وی افزود: در دور اول سفرها، خراسان جنوبی سومین مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور بود اما به دلیل ارادت شخص رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی در این دور به عنوان مقصد اول انتخاب شده است.

قناعت گفت: اگرچه انتخاب خراسان جنوبی به عنوان استان نخست دور دوم سفرها باعث فشار کاری در دستگاه‌ها می‌شود اما از مزایایش این است که مصوبات و اعتبارات زودتر ابلاغ و تخصیص داده می‌شود از طرفی اعتبارات بیشتر نقدی و درصد جذب آن هم بالا است.

وی با اشاره به اینکه سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور پارسال انجام شد گفت: سال گذشته از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور ۹۷۵ میلیارد تومان و غالبا به‌صورت نقدی به خراسان جنوبی تخصیص یافت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: آبان امسال هم ۴۶۰ میلیارد تومان و در آذر ماه ۳۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر و بیشتر آن به‌صورت نقدی به استان تخصیص یافت.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر اعتبارات مصوب، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به عنوان متمم سفر به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

قناعت دیدار مردمی را از دیگر برنامه‌های مهم رئیس جمهور در این سفر ذکر کرد و گفت: آیت الله رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه هفته جاری (۲۴ آذر ماه) با مردم در محل ورزشگاه آزادی بیرجند دیدار می‌کنند.

وی افزود: مردم خراسان جنوبی بار دیگر با حضور باشکوه، باکیفیت و کمیت بالا، پررنگ و معنادار در استقبال و دیدار با فرزند نظام و انقلاب و نماینده خودشان در مجلس خبرنگان رهبری مشت محکمی به دهان دشمنان و و بدخواهان خواهد زد.

استاندار خراسان جنوبی دیدار اقشار مختلف مردم با رئیس جمهور را نمایشی از همدلی بین ملت و دولت دانست و گفت: در برهه زمانی کنونی و در جنگ ترکیبی و فضای مسموم رسانه‌ای دشمنان، دیدار مردمی رئیس جمهور کار ارزشمندی است که به همت و حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی رقم خواهد خورد.

وی عنوان کرد: نمونه حضور جهادی و همیشه در صحنه مردم استان را دشمنان نظام و انقلاب در ۱۳ آبان سال جاری دیدند و در روز پنجشنبه هفته جاری هم حضور باشکوه و همیشه در صحنه مردم در دیدار با رئیس جمهور را خواهند دید.

قناعت با تاکید بر اطلاع‌رسانی مطلوب از سفر استانی رئیس جمهور گفت: همه دوستداران نظام پای کار باشند که این اتفاق بزرگ به نحو مطلوب و شایسته در استان انجام شود و یقینا دریای خروشان و سیل انقلابی مردم در استقبال از خادم ملت و رئیس جمهور مردمی و انقلابی، نقشه‌های دشمنان قسم‌خورده نظام، انقلاب و مردم را نقش بر آب خواهد کرد.

وی افزود: در شرایطی که امپراطوری رسانه‌ای دشمنان مشکلات ما را بزرگ جلوه می‌دهند و مشکلات خود را منعکس نمی‌کنند یا به‌صورت محدود منعکس می‌کنند، باید دستاوردهای نظام و دولت به‌طور مستمر، هنرمندانه و به‌روز برای مردم تبیین شود.