حسین فرزانه‌پور  در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی واقعه‌ای بی‌بدیل بود و تمام معادلات جهانی را به‌هم ریخت‌ و علی‌رغم موانع بسیاری که بر سر راه این‌ انقلاب گذاشتند اما به پیروزی رسید.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی ارزش‌های دینی را جایگزین ارزش‌های غیردینی کرد، افزود: امروز مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند و انجام این جهاد در برابر وارونه کردن حقایق بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی در درون کشور هم برخی افراد با دشمن همکاری می‌کنند و واقعیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را پنهان می‌کنند لذا در جهاد تبیین همگان وظیفه اساسی بر عهده دارند و اطلاع‌رسانی دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان رکن مهم جهاد تبیین است‌.

فرزانه‌پور با اشاره به اینکه آموزش عالی مکمل قدرت نظامی است و موجب نگه‌‌داشت جمعیت در استان است، افزود: امروز  ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه بیرجند مشغول تحصیل هستند و همچنین دانشگاه‌های استان پذیرای بیش از یکهزار دانشجو بین‌الملل هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند بیان کرد: امروز چشم جهانیان به ایران است که در ۲۲ بهمن امسال حضور مردم چگونه خواهد بود و آیا با حضور باشکوه خود توطئه‌های دشمنان را نقش برآب خواهند کرد لذا همگان به ویژه دانشگاهیان باید با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنیم.

وی به برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص دانشگاه‌های خراسان جنوبی برای ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: غباروبی مزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده معظم شهدا، پخش سرودهای انقلابی، برگزاری مسابقات ورزشی تحت عنوان جام فجر، برگزاری کارگاه آموزشی، جشن آغاز دهه فجر در تالار ولایت دانشگاه بیرجند از جمله این برنامه‌ها است.

فرزانه‌پور از برپایی نمایشگاه عکس و خاطره در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: برگزاری اردوی حامیم در مشهد، برگزاری دوره مجازی ایران ۴۰ + و شاه به روایت دربار، نشست‌ هم‌اندیشی، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به بندرعباس با حضور ۳۵ نفر از دانشجویان خواهر از ۱۸ تا ۲۲ بهمن، تکریم بازنشستگان دانشگاهی با عنوان تکریم دانایی، اکران فیلم و مستند، برگزاری کرسی آزاداندیشی اساتید با موضوع انقلاب اسلامی رویش‌ها و ریزش‌ها، پرسش و پاسخ دانشجویی از دیگر برنامه‌های دانشگاه بیرجند در ایام الله دهه فجر است.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند در پایان برگزاری وبینار با موضوع دستاوردهای انقلاب، برگزاری میثاق با شهدا، نشست هم‌اندیشی با موضوع دهه فجر، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه عکس و پوستر، فضاسازی در سطح دانشگاه‌ها، تولید محتوا و‌ نشر در فضای مجازی با موضوع انقلاب اسلامی، افتتاح پروژه‌های آماده بهره‌برداری شبکه‌های بهداشت و درمان، برگزاری جشن میلاد امام علی(ع)، میزبانی مسابقات تنیس روی میز منطقه ۹ کشور، برگزاری جشن فجر انقلاب، برگزاری وبینار نهج‌البلاغه ویژه نسل انقلاب و نشست گام دو انقلاب را از دیگر برنامه‌های دانشگاه‌های سراسر استان خراسان جنوبی در ایام دهه فجر اعلام کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور