مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۳ مجوز صادرات طیور در استان صادر شده که ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۴۴۵ دلار ارزآوری داشته است.

محمد اصغر زاده  افزود: پذیرش و تایید هرگونه محموله صادراتی  و وارداتی مرتبط با دام و طیور کشور منوط به داشتن گواهی معتبر از سازمان دامپزشکی است.

وی ادامه داد: موارد صادراتی مربوط به طیور شامل هزار و ۵۰ تن تخم‌ مرغ خوراکی، یک میلیون و ۴۸۴ هزارو ۲۷۴  قطعه جوجه یک روزه و ۶۲۸ تن گوشت مرغ منجمد بوده است.

اصغر زاده یادآور شد: صادرات محصولات طیور خراسان جنوبی در سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۱۱۶ دلار ارزآوری داشته است.

وی تصریح کرد: این محصولات شامل گوشت مرغ منجمد، جوجه یک روزه و تخم مرغ خوراکی است که به کشورهای  افغانستان و عراق و عمان صادر شد.

اصغرزاده افزود: سال گذشته ۲ هزار تن خوراک طیور، ۸۵۰ قطعه شتر مرغ ، سه هزار قطعه کبک و هزار و ۱۱۶ تن تخم مرغ خوراکی از خراسان جنوبی صادر شد.

وی گفت: از مهمترین عوامل رشد اقتصادی توسعه صادرات است در همین راستا این اداره کل برای تحقق رونق و جهش تولید در حوزه دامپزشکی و حضور ماندگار در بازارهای هدف، ضمن رعایت الزامات بهداشتی کشورهای مقصد صادرات، تسهیل در امور صادرات را در دستور کارخود قرارداده  است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نظارت بهداشتی بر محموله‌های صادراتی مرتبط با حوزه دامپزشکی را از مهمترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی ذکر کرد.

وی افزود: تمامی این اقدامات با انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و ارگانولپتیکی توسط کارشناسان اداره‌ کل دامپزشکی انجام می‌شود پذیرش و تایید محموله‌های صادراتی و وارداتی مرتبط با دام و طیور کشور منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است.

استان خراسان جنوبی بیش از ۷۹۰ واحد مرغداری و ۱۵ کارخانه خوراک طیور دارد.