نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه صنایع تبدیلی در کنار معادن استان وجود ندارد گفت: اکنون سهم بهره مندی مردم استان از معادن ناچیز است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: استخراج معادن صورت می گیرد و مواد آن به صورت خام صادر می شود اما سهم مردم صدای ماشین ها و گرد و خاک آنها است.
وی ادامه داد: مشاغلی که باید توسط دولت در استان ایجاد می شد، انجام نشده و صنایع تبدیلی را در کنار معادن نداریم. 
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه باید به مسائل مرزی و بیکاری روستاییان توجه بیشتری شود گفت: ذخایر معدنی مهمترین مساله این استان است که مرزی بودن آن هم باید مورد توجه باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همانند بسیاری از مسائل دیگر در این ۴۰ سال انقلاب بر خلاف تحریم‌ها، سوء استفاده دشمن و جنگ، رشد غیر قابل باوری برای دیگران داشته ایم که البته این موضوعات تمام مطلب نیست.
وی یادآور شد: ما علاوه بر اینکه با موانع دشمنان مواجه هستیم، ناکارآمدی های برخی افراد باعث تغییر زندگی، کم ارزش شدن پول ملی، گرانی اجناس و بیکاری عده ای شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به معوق ماندن حقوق کارگران بیان کرد: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی تنها با چند درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.
وی با اشاره به خشکسالی ۲۰ ساله در شرق کشور و خراسان جنوبی تصریح کرد: همان کشاورزی مختصر استان هم از بین رفته است و مردم حتی به آب خوردن هم محتاج هستند و مواد معدنی نیز به صورت خام صادر می شود. 
امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر بخواهیم رشد و استعداد مردم را به عمل برسانیم و رتبه هایی که به دست آورده‌ایم را از دست ندهیم، شرط آن است که برای آینده طرح داشته باشیم و مردم نیز در آن شریک باشند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: باید به بخش های خصوصی فرصت دهیم و در صنایع تبدیلی برای مردم و همچنین برای روستانشینانی که توان آمدن به شهر را ندارند، شغل ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه بیشتر بار بر روی دوش کارگران است، گفت: امروز یک عده بیکار و یک عده بدتر از بیکار هستند، زیرا برخی از شرکت ها حقوق معوقه کارگر را پرداخت نمی کنند و کارگران نیز جرات بیان آن را ندارد، بنابراین نه می توانند آنها را واگذار کنند و نه ادامه دهند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مشاهده می شود همان شرکت هایی که حقوق معوقه کارگر را نمی دهند و به این صورت کارشان را پیش می برند، رتبه نیز می آورند، لذا این مسائل باید مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.
وی با بیان اینکه در این ۴۰ سال در بسیاری از قضایا لطف خدا شامل حالمان بوده است، گفت: در اول انقلاب بسیار محدود و زمین گیر بودیم اما امروز در ردیف پنج تا ۱۰ کشور جهان هستیم.
وی یادآور شد: اما این موفقیت وقتی می تواند با برکت باشد که اهتمام ویژه ای به پیشگیری کالای قاچاق و به کارگیری جوانان تحصیل کرده و روستاییان منطقه مرزی صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: حضور روستاییان در صحنه موضوعیت دارد لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
وی گفت: با مردم ارتباط بگیرید و به نظریات صاحب نظرها بیشتر توجه کنید تا رتبه هایی که کسب کرده ایم را از دست ندهیم

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله