معاون رییس جمهور خبر داد:
✅ پیش بینی ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای خراسان جنوبی
?معاون رییس جمهور از پیش بینی ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای استان خراسان جنوبی خبر داد.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دکتر نوبخت با اعلام این خبر در بدو ورود به این استان، متذکر شد: برای توسعه استان خراسان جنوبی و در راستای جهش تولید، پروژه هایی تعریف شده که در قالب تفاهم نامه هایی که به امضای استانداری خواهد رسید، اجرایی می شوند.
?وی ادامه داد: در راستای بهره برداری از ظرفیت روزهای آفتابی استان و تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید، تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ واحد پنل خورشیدی در مناطق مختلف استان نصب و راه اندازی می شود.
?رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه صنایع دستی استان نیز تفاهم نامه ای برای ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی امضا می شود.
نوبخت افزود: با اجرایی شدن این دو برنامه، تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در استان خراسان جنوبی ایجاد می شود.
وی با اشاره به موفقیت های استان در کسب پایین ترین مقدار نرخ بیکاری در سال گذشته یادآور شد: این موفقیت ها نتیجه اجرای طرح های زیربنایی طی دو سال گذشته است.
?به گفته وی؛ با تحقق ۱۰ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده در تفاهم نامه های امروز، خراسان جنوبی به عنوان استان نمونه کشور معرفی خواهد شد.
?معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از سفر گذشته خود به خراسان جنوبی گفت و خاطرنشان کرد: در سفر قبلی مقرر شده بود طی بازه زمانی دو سال ۹۸ و ۹۹ مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان برای پروژه های زیربنایی استان اختصاص یابد که در این مدت ، مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.
?نوبخت تصریح نمود: مابقی رقم وعده شده تا پایان سال به استان تزریق می شود تا در راستای تقویت پروژه های زیربنایی هزینه شود.
?وی اظهار داشت: در سفر سال گذشته مقدمات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی چیده شد که در کمتر از یک سال، تعداد ۲ هزار واحد به متقاضیان تحویل شد.

به گفته وی؛ در این سفر، تعداد ۵ هزار واحد دیگر آماده بهره برداری است و به متقاضیان تحویل می گردد.
?رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از آغاز به کار پروژه ای جدید در حوزه مسکن در استان خبر داد و گفت: مقدمات کار برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و ویژه افراد محروم ساکن در شهرهای استان چیده شده و امروز این پروژه کلنگ زنی می شود.
?شایان ذکر است: این سومین سفر معاون رییس جمهور در ۱۴ ماه گذشته به خراسان جنوبی است که با هدف بررسی مصوبات سفرهای گذشته و بهره برداری از چندین پروژه عمرانی، اقتصادی دیگر صورت گرفته است.