استاندار خراسان جنوبی گفت: با نقل و انتقال فرهنگیان استان مخالف هستیم و لذا باید از انتقال نیرو به خارج از خراسان جنوبی جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر فضای مدارس را به خوبی مدیریت کنیم بر سایر حوزه‌ها از جمله امنیت و مشارکت سیاسی هم تأثیرگذار است و می‌توان شاخص‌ها را از این طریق ارتقاء داد.
جواد قناعت  در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با حضور فرمانداران استان در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار شد، افزود: آرامش در مدارس می‌تواند به افزایش مشارکت در انتخابات هم کمک کند و حتی در مسایل اقتصادی و معیشتی نیز اثرگذار است.
🔹وی بیان کرد: معلمان و دبیران باید در این زمینه همراهی داشته باشند تا بر اساس سیاست‌های نظام بتوان فضا های مدارس را فارغ از التهاب آفرینی مدیریت کرده، اثرگذاری دشمن را کمرنگ نمود و تبعات آن را در جامعه به خوبی مشاهده کرد.
🔹استاندار گفت: در آستانه سال جدید تحصیلی باید مسئله امید آفرینی و نشاط به طور جدی دنبال شود تا دچار فضاهای روانی دشمن نشویم و در این زمینه باید مدیران و معلمان مدارس با قوت پای کار باشند.
🔹به گفته وی؛ زمان درس باید فقط صرف تدریس شود و شایسته نیست معلمان از این زمان برای مسایل حاشیه‌ ای استفاده کنند اما خارج از وقت درس می‌توان به سؤالات دانش آموزان در حوزه‌های مرتبط پاسخ داد.
🔹قناعت تصریح کرد: نیروهای انقلابی و جهادی باید برای پست‌ های کلیدی انتخاب شوند و اگر مدیران و مسئولان تابع نظام باشند می‌توان ضعف‌های داخلی را به خوبی مدیریت کرد.
🔹وی با تأکید بر اینکه گزینش‌ها باید جدی‌ تر انجام شود، افزود: مدارس بزرگ باید توسط نیروهای انقلابی، ولایی و با کفایت که جوهره مدیریتی دارند، اداره شوند تا دغدغه‌ها و مصوبات شورای آموزش و پرورش به خوبی اجرایی شود.
🔹رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: اینکه در آمریکا بدترین جنایت‌ها در مدارس اتفاق می‌افتد ولی هیچ خبری از این اتفاقات درز نمی‌کند به خاطر این است که مدیران مدارس سرسپرده حاکمیت هستند.
🔹به گفته وی؛تغییرات در سطح مدارس هر شهرستان با محوریت فرمانداران و رؤسای آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود.
🔹قناعت گفت: فهرست نمازخانه‌های مورد نیاز در مدارس استان تهیه شده و به حوزه معاونت عمرانی استانداری ارائه شود تا در تفاهم نامه‌ها بتوان این نیاز را گنجاند.
🔹وی تأکید کرد: در حوزه پرورشی نیز باید دغدغه ایجاد شود تا بتوان برنامه‌های عملیاتی در مدارس پیاده و از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، تأثیرگذاری در حوزه نرم افزاری به مراتب بیشتر است لذا باید به این مسئله توجه جدی داشت.
🔹استاندار گفت: در دولت قبلی نگاه به تعلیم و تربیت متناسب با سند ۲۰۲۰ بود لذا برخی عقب ماندگی‌ها در این حوزه وجود دارد که باید برای جبران آن اقدام اساسی انجام داد.
🔹قناعت با تأکید بر اینکه مردم باید رفاه را در کشور حس کنند گفت: در بررسی موضوعات امنیتی کلانشهرهای دنیا مشاهده می‌کنیم لندن ناامن‌ترین مکان است و تهران از متوسط به بالا بوده اما وقتی با شهروندان این مناطق صحبت می‌شود برآیند چنین احساسی را نمی‌توان دریافت کرد که نشان می‌دهد دشمن توانسته فضاهای روانی و مجازی را به خوبی مدیریت کند.
🔹وی افزود: نقاط قوت در ایران فراوان و نقاط ضعف کم است، دستاوردهای زیادی کسب شده اما دیده نمی‌شود و حتی باور نداریم چون دچار فضاهای روانی دشمن شده‌ایم لذا مجموعه‌ های فرهیخته باید در این زمینه بیشتر نقش آفرینی کنند.
🔹استاندار عنوان کرد: اگر بتوانیم جلوی حملات و نفوذهای دشمن را بگیریم که فضاهای روانی و اجتماعی مدارس و خانواده‌ ها را هدف قرار ندهد شاهد انتخاباتی پرشور خواهیم بود و هرچه درصد مشارکت در انتخابات بالاتر باشد شاهد تحول در عرصه‌ های اقتصادی، بین المللی و دیگر موضوعات خواهیم بود.
🔹وی همچنین بر ساماندهی نیروی انسانی، برگزاری به موقع کلاس‌ها و مدیریت موضوعات مختلف در مدارس تأکید کرد و گفت: امید است مهر امسال آغاز خوبی برای سال تحصیلی در استان باشد.
🔹استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در سطح کشور انجام می‌شود انتظار می‌رود مدیران و معلمان با فضا سازی مثبت به تبیین این اقدامات به خصوص عملکرد دولت سیزدهم بپردازند.
🔹نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت در استان، گفت: راه آهن استان وارد فاز عملیاتی شده و در برخی شهرستان‌ها فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی مورد توجه دولت قرار گرفته است و دانش آموزان باید با این موضوعات آشنا شوند.
🔹به گفته وی؛ احداث باندهای دوم، پست برق در نهبندان و طبس، انتقال آب، نهضت ملی مسکن و الحاق اراضی دولتی و… نیز اتفاقات خوبی است که باید با نگاه مثبت برای جوانان و نوجوانان در مدارس بیان شود.

قناعت با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت و اردوهای راهیان پیشرفت باید به طور جدی در دستور کار مدارس قرار گیرد افزود: تا جایی که امکان دارد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید تلاش کنند تا تفکیک جنسیتی در مدارس انجام شود و شروع سال تحصیلی با نشاط اسلامی همراه باشد.
🔹وی متذکر شد: با نقل و انتقال فرهنگیان مخالفیم و باید از انتقال نیرو به خارج از استان جلوگیری شود لذا این انتقاد باید به طور جدی در نامه مکتوب به وزیر آموزش و پرورش منتقل شود و به صورت حضوری هم پیگیری می‌کنیم

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور