مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نگاه بر ایجاد زیرساخت های مناسب برای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی است ، در این راستا دو مرکز آموزشگاهی نمایشگاهی نیز به زودی در زیرکوه و درمیان ایجاد خواهد شد تا سرانه فرهنگی را در استان به نقطه قابل قبولی برسانیم.​

ناصر نبی زاده در مراسم افتتاح تماشاخانه قاین عنوان کرد: پروژه پلاتو قائن از سال ۹۶ آغاز  و در زمینی به متراژ ۳۴۰ متر مربع احداث شده است. نبی زاده با اشاره به این که طبقه اول کارکرد هنری داشته و طبقه دوم اداری است، ادامه داد: برای ساخت این پروژه یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته وی این پلاتو چهارمین پلاتویی است که از سال گذشته تاکنون افتتاح شده است. همچنین در سال جاری ۲ سینما بازسازی گردیده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از حمایت های استاندار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار شهرستان، خاطرنشان کرد: نگاه بر ایجاد زیرساخت های مناسب برای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی است ، در این راستا دو مرکز آموزشگاهی نمایشگاهی نیز به زودی در زیرکوه و درمیان ایجاد خواهد شد تا سرانه فرهنگی را در استان به نقطه قابل قبولی برسانیم.

 

برای شکست  شبیخون فرهنگی تلاش شود

اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان این که مسئولان این استان برای مردم خدمت می کنند و درگیر سیاست نیستند، اضافه کرد: تحریف فرهنگ ایرانی اسلامی اگر شکست بخورد شبیخون فرهنگی با شکست رو به رو می شود. لذا باید تلاش شود در این مجموعه فرهنگ به معنای ناب خود ظهور کرده و نقشه های دشمنان برای تحریف آن با شکست مواجه شود.

مشیرالحق عابدی معاون اقتصادی استاندار نیز در این مراسم با اشاره به این که از مدت عمر کاری پروژه تماشاخانه قائن ایامی گذشته ولی با تلاش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سرانجام رسیده است، ادامه داد:ایجاد نشاط از نوع فرهنگی در بین مردم می تواند زمینه ساز برای تجلی بسیاری از روحیه هایی که در قاینات بوده، گردد.