نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: استکبار جهانی به دلیل اینکه عرصه برایش تنگ شده است، دست به کارهای جنون‌آمیز می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان افزود: کشورهای استکباری خود بهتر می‌دانند که به بن بست رسیده‌اند.

وی با بزرگداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: همه انسان‌های متعهد باید خودشان را برای هر تغییر شرایط زمانی و مکانی به منظور مبارزه با استکبار آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مبارزه با استکبار یک لفظ نیست و باید سرفصل‌هایی را معین کرد و در این سرفصل‌ها، طرح‌ها و ایده‌هایی را ارائه داد که با زبان قلم، هنر و فضای مجازی و حقیقی که موثرتر از برگزاری مراسم نیز است به مبارزه با استکبار پرداخت و حرف اسلام را منتشر کرد.

وی گفت: کرونا جهان را وارد عرصه‌ای جدید کرد و رعایت بهداشت نه تنها به پیام مراسم‌ آسیبی وارد نمی‌کند بلکه با استفاده از فضای مجازی باید خود را با انواع شرایط وفق داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: امروز جوانان انقلابی باید موثرتر وارد شوند، هرچند مردم ما از روز اول همراه با شور، شعور داشتند و آگاهانه حرف زدند و در همه سختی‌های مختلف پای حرف خود ایستادند ولی باید وارد مرحله‌ای شد که تمامش شعور است.

وی گفت: برخلاف لفظ پراکنی دشمنان که بدون محتوا است باید با تولید محتوا از اسلام ناب گفت زیرا اسلام خیلی حرف برای گفتن دارد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: تفکر استکباری یعنی خود بزرگ بینی دشمنان و اینکه خود را صاحب و مالک دانستن در حالی که از نظر اسلام هیچ انسانی حق حکومت بر دیگری را ندارد مگر اینکه از نوع حکومت دینی باشد که براساس کسب کمال تنظیم شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس اگر در جمهوری اسلامی هم در اداره یا نهادی بحث رییس و نوکری و ارباب مطرح باشد، جای تامل است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنها که زندگی مردم را در کشورهای مختلف ویران کردند و از حقوق بشر دم می‌زنند عین استکبار هستند که اهل پژوهش و هنر و قلم باید با اسلام شناسی صحنه‌های مجازی را مدیریت کنند.

وی افزود: برگزاری مراسم اجتماعی خوب است اما در شرایط جدید باید از فرصت‌های جدید استفاده کرد و موانع که برطرف شود مردم همواره پای کار هستند.

وی بیان کرد: برای مبارزه با استکبار در وادی جدید فردا دیر است زیرا اینها لحظه به لحظه خون مردم را می‌مکند و از غرب آسیا، میانمار، نیجریه و در طول و عرض تاریخ از جنایت فروگذار نکردند زیرا ماهیت‌شان این است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خودتان را مجهز کنید و وارد فاز جدید شوید زیرا استکباریان با قتل مردم و ایجاد اختلاف، صحنه‌هایی را ایجاد می‌کنند که باید از آنها پرده‌برداری شود و مردم را آگاه کرد.

وی ادامه داد: کرونا آسیب دارد اما انسان با ایمان باید از خیرش درس بگیرد زیرا هیچ چیز شر محض نیست و برگزار نشدن برخی مجالس گناه و بسیاری از مسافرت‌های غیر ضروری مانند دیگر بخش ها از مهمترین خیرها بوده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: برگزاری مراسم و اجتماع‌های محوری یوم الله ۱۳ آبان در این استان با توجه به ضرورت حفظ سلامت مردم و رشد فزاینده ویروس کرونا لغو شد.

حجت الاسلام احمد ملایی با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان افزود: ۲ برنامه سراسری به این مناسبت انجام خواهد گرفت که امشب دوازدهم آبان به همت شهرداری‌ها، مساجد و بقاع متبرکه استان، آسمان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۲۰ نورباران می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین فردا (سه‌شنبه) سیزدهم آبان ساعت ۱۰:۳۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت زنده و پخش از صدا و سیما با مردم سخن خواهند گفت.

وی گفت: بعد از اعلام و ابلاغ ستاد استانی مقابله با کرونا با استناد به رشد فزایند شیوع ویروس کرونا در استان مبنی بر ضرورت لغو هر گونه مراسم و اجتماع ولو با قید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بسیاری از برنامه‌ها به سمت مجازی، رسانه‌ای و فاقد جمعیت تغییر جهت داده، از جمله درخصوص مراسم محوری یوم الله ۱۳ آبان هیچ گونه اجتماع و مراسم محوری به این مناسبت در سطح استان برگزار نخواهد شد و جایگزین آن ویژه برنامه تلویزیونی از شبکه استانی خاوران پخش خواهد شد.