استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت در عرضه اقلام تنظیم بازار باید با رویکرد فعال سازی اصناف باشد و محدود به فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشود.

 جواد قناعت در دیدار با اعضای اتاق اصناف استان خراسان جنوبی در پاسخ به انتقاد تعدادی از اصناف مبنی بر اینکه اقلام تنظیم بازار توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مردم عرضه می‌شود و اصناف از آن بهره‌ای نمی‌برند، اظهارداشت: در این خصوص بخشی از اقلام اساسی به اتحادیه‌ها واگذار شود تا اتحادیه نسبت به توزیع آن اقدام کند.

وی با تاکید بر همفکری برای حل مشکلات اصناف، بیان کرد: نهایت همکاری را با اصناف برای رفع مشکلات آنان صورت گیرد که در این زمینه از حداکثر اختیارات استان استفاده می شود ، اما در خصوص مسایل و مشکلاتی که به قوانین بالادستی بر می‌گردد، حتما از سطوح ملی پیگیری لازم انجام خواهیم .

قناعت عنوان کرد: جلسه‌ای تخصصی با حضور اتاق اصناف، تعدادی از اصناف و دستگاه‌های متولی در هفته آینده برگزار خواهد شد و در این جلسه تلاش می شود تا تعدادی از مهمترین مشکلات اصناف بررسی و حل آنها به صورت ویژه پیگیری شود.

افزایش مالیات، اجاره‌ بهاء، سرمایه در گردش، خودرو و تجهیزات برای اتاق اصناف، نوسازی بافت فرسوده بازار، مسائل سایت صنوف آلاینده و اجرای فاز دوم آن از جمله مشکلات و درخواست‌های مطرح شده در این جلسه بود.

عدم افزایش قیمت نان در چند سال گذشته، لزوم واگذاری عرضه اقلام اساسی به اصناف به جای فروشگاه‌های زنجیره‎ای، افزایش دستفروشان در صنوف مختلف، لزوم تامین کالاهای مورد نیاز خرده فروشان، لزوم پرداخت تسهیلات به اصناف، رصد و پایش تصویری بازار، اختصاص خودروی عملیاتی به اتاق اصناف و پیش‌بینی فاز دوم صنوف آلاینده برای انتقال کامل صنوف آلاینده از مهمترین مسائل و درخواست‌های اصناف در این نشست بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور