?پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت” هفته تعاون”

?به نام خدا
?”یکی از راه حل ها و اساسی ترین و منطقی ترین و بنیادی ترین کارهایی که می تواند در این کشور برای استقرار عدالت انجام بگیرد، «تعاون» است”. رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)

?تعاونی ها، واحدهای اقتصادی ویژه ای هستند که به همت بخش خصوصی تأسیس شده، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، در تولید ملی، کارآفرینی، جذب نیروی کار و ایجاد درآمد، مؤثر می باشند و از آن جایی که در فرآیند رشد و تعالی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه نقش آفرینی می کنند، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به طور ویژه دیده شده اند، به گونه ای که در اصل ۴۴ ؛ تعاونی ها یکی از بخش های سه گانه نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران معرفی می شوند.
?بخش تعاون زمینه بسیار مناسبی برای بروز سرمایه های اجتماعی است که با استفاده از توان، تجربه و تخصص نخبگان، صاحب نظران و متخصصان، به عرصه های مختلف ورود کرده، ضمن کاستن از حجم مسئولیت های دولت، در سایه همدلی ، وحدت و مشارکت مردم، بالندگی اقتصادی را سبب می شود.
?بدون تردید تقویت تعاونی‌‏ها به توزیع عادلانه ثروت در جامعه و استقرار عدالت اجتماعی انجامیده، مسیر تحقق اهداف عالی مدنظر مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) را که همانا بهبود کیفیت زندگی مردم، بستر سازی برای رشد اقتصادی، دسترسی سریع تر افراد جامعه به خدمات مورد نیاز، جلوگیری از تورم و پیشگیری از احتکار است را هموارتر می سازد.

?اینجانب ضمن تبریک هفته تعاون به همه تعاونگران و فعالان این بخش تأثیر گذار در خراسان جنوبی و به ویژه مدیرکل محترم، کارمندان و کارشناسان حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، از تلاش های صورت گرفته در زمینه اشتغالزایی و رشد اقتصادی تشکر می کنم و بر این باورم که وجود ۹۷۷ تعاونی با بیش از ۳۲ هزار عضو فعال، فرصت بسیار مطلوبی برای بهره برداری هر چه بهتر و بیشتر از ظرفیت های بی نظیر خراسان جنوبی است.
?امید که بتوانیم در سایه عنایات حضرت پروردگار و با بهره گیری درست از ظرفیت تعاونی ها و پتانسیل های استان، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در راستای اجرایی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی و نیز شعار سال” تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” را در مسیر رسیدن خراسان جنوبی به توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار شاهد باشیم. ان شاء الله

?حمید ملانوری شمسی
استاندار خراسان جنوبی