مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طول بزرگراه‌های این استان تا پایان امسال با ساخت و تکمیل ۱۶۰ کیلومتر باند دوم در محورهای مختلف، به ۷۷۴ کیلومتر می‌رسد.

وحید داعی دوشنبه شب در آیین افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی که با حضور وزیر راه و شهرسازی در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک – راور در شهرستان طبس برگزار شد، افزود: ۴۷ کیلومتر باند دوم در آستانه هفته دولت امسال و همزمان با سفر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی افتتاح شد و امروز با حضور مقام عالی وزارت ۹۰ کیلومتر دیگر به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: تا پایان سال ۲۳ کیلومتر دیگر باند دوم که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره‌برداری می‌رسد و در نهایت، ۱۶۰ کیلومتر هدف‌گذاری احداث باند دوم طی سال ۱۳۹۹ در خراسان جنوبی محقق خواهد شد و مجموع باندهای دوم استان به ۷۷۴ کیلومتر خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این ۷۷۴ کیلومتر، ۵۶۰ کیلومتر دیگر باند دوم با مبلغ قرارداد هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در استان در دست اجرا است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: خراسان جنوبی سومین استان وسیع کشور است و استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان که وسیع‌تر از خراسان جنوبی هستند، هر کدام در استان ۲ اداره کل راه و شهرسازی و ۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارند در حالی که خراسان جنوبی یک اداره کل دارد.

داعی گفت: خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد که ششمین استان کشور از لحاظ بیشترین میزان راه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای مجموع طرح‌های بخش حمل و نقل خراسان جنوبی پیش‌بینی شده بود که این مبلغ با ۲۵ درصد افزایش به ۳۶۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر این از محل اعتبارات توازن ملی از مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبارات توازن خراسان جنوبی، با نظر مثبت و حمایت استاندار، ۱۱۲ میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل استان اختصاص یافته است.