نخستین مرکز خرید گل نرگس شهرستان خوسف روز شنبه با حضور فرماندار این شهرستان و جمعی از مسؤولان راه‌اندازی شد.

فرماندار خوسف در آیین افتتاح این مرکز گفت: این شهرستان به عنوان خاستگاه گل نرگس در شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی نیاز به توجه ویژه دارد.

محمد شفیعی افزود: با افتتاح نخستین مرکز خرید گل نرگس بخشی از دغدغه‌ نرگس کاران شهرستان که فروش این محصول است رفع می‌شود.

وی بیان کرد: این فروشگاه باید مرکز اختصاصی خرید و فروش گل نرگس باشد چراکه این محصول استراتژیک شهرستان سمت و سوی تجاری پیدا کرده و در راستای حمایت از کشاورزان باید تقویت شود.

سرمایه‌گذار مرکز فروش گل نرگس خوسف نیز گفت: این فروشگاه در راستای حل بخشی از مشکلات کشاورزان شهرستان با هزینه‌کرد ۷۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد.

حمید محمدی با بیان اینکه در این مرکز گل نرگس از کشاورزان به صورت توافقی خریداری خواهد شد افزود: این مرکز روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ فعال است.

وی تصریح کرد: همه کشاورزانی که دغدغه فروش محصول گل نرگس دارند می‌توانند با مراجعه به این مرکز نسبت به فروش آن با قیمت توافقی اقدام کنند.

اکنون سطح زیرکشت گل نرگس این شهرستان ۲۴ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲ میلیون شاخه گل در شهرستان برداشت و سود میلیاردی عاید بهره‌برداران شود.

خوسف شهرستانی نوپا در  استان مرزی خراسان جنوبی است که فاصله آن تا مرکز استان ۳۶ کیلومتر بیشتر نیست.