معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاکنون ۸۹ خانوار تحت حمایت این نهاد در قالب طرح‌های اشتغالزایی خودکفا شده‌اند.

سید رضا حسینی  افزود: ۲۲۵ طرح اشتغال از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان و سایر منابع در ۶ ماه نخست امسال اجرا شد که مبلغ آن ۳۱ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: طرح‌های اجرا شده از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و اشتغال روستایی نیز ۷۲۵ مورد با ۲۷۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان جنوبی گفت: از میان طرح‌های اشتغال اجراشده ۲۳ مورد کارانگیزی، ۱۶۷ مورد توان‌افزایی و ۷۶۰ مورد خودکفایی و کارآفرینی بوده است.

وی سهم جامعه شهری از طرح‌های اشتغال امسال کمیته امداد را ۲۵۷ مورد عنوان کرد و افزود: مددجویان روستایی نیز ۶۹۳ طرح اشتغال را از ابتدای امسال با تسهیلات امداد اجرا کرده‌اند.

حسینی همچنین از بافت ۱۹۷ تخته فرش در ۶ ماه نخست امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ارزش ریالی این فرش‌ها به متراژ ۹۳۰ متر مربع، ۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی کمیته امداد در استان تصریح کرد: از این تعداد ۳۷ درصد در حوزه دامپروری است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از اواخر سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ابلاغ و ۳۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: امسال ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال ابلاغ شده که ۸۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶، ۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق امداد ولایت و ۵۴ میلیارد تومان اشتغال روستایی است که نسبت به عملکرد سال گذشته سه برابر شده است.

حسینی بیان کرد: براساس برنامه ابلاغی امسال ایجاد پنج هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد استان تکلیف شده که با پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی و اشتغال پایدار روستایی در دستور کار قرار دارد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر است.

براساس آخرین آمار ۴۲ هزار و ۷۲۲ خانوار در این استان تحت حمایت کمیته امداد هستند.