مدیر دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: بزرگترین پروژه خیرساز این دانشگاه با حمایت مالی بنیاد ۱۵ خرداد در دست اجرا است و سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

 حسین خزیمه نژاد افزود: با پیگیری‌­های مسوولان وقت از بنیاد ۱۵ خرداد و درک درست و به هنگام این نیاز توسط این نهاد خدوم و انقلابی، اجرای بزرگترین پروژه خیرساز دانشگاه بیرجند در سال ۹۵ با حضور آیت الله شیخ حسن صانعی نماینده ولی فقیه و سرپرست بنیاد و هیات همراه آغاز شد.

وی اظهار داشت: خوابگاه ۱۵ خرداد در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای چهار هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه، در مجموعه خوابگاهی صدف (دختران) واقع در پردیس شوکت ­آباد دانشگاه بیرجند در حال احداث است.

مدیر دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد است و به امید حق تعالی در سال ۱۴۰۰ به بهره‌­برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ، امکان اسکان ۲۱۶ نفر از دانشجویان دختر فراهم خواهد شد.

بنابر این گزارش دانشگاه بیرجند با بیش از ۱۲ هزار دانشجو شاغل به تحصیل در منطقه محروم و مرزی اما پراستعداد و فرهنگ ­خیز شرق کشور همواره در معرض خطر تهاجم فرهنگی دشمنان این مرز و بوم بوده و برای تحقق اهداف والای آموزش عالی، به رغم تمامی تلاش‌­ها با مشکلات و کاستی‌­های جدی روبه‌رو بوده است.

با این وجود مسوولان دانشگاه در تمامی ادوار، اهتمام خود را برای رفع مشکلات و نیازهای اساسی بخش‌های مختلف از جمله اسکان دانشجویان در خوابگاه‌­هایی با سطح استاندارد مطلوب و امکانات مناسب معطوف کرده‌اند.