مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: از مهر امسال تاکنون ۱۲ نمایشگاه کتاب در استان‌ها برگزار شد و یک میلیون جلد کتاب به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به فروش رسید.

قادر آشنا روز یکشنبه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی در سایت نمایشگاه بین المللی بیرجند افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش آگاهی و دانایی است.

وی بیان کرد: با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال نمایشگاه کتاب در تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان اینکه حوزه فرهنگ جزو وظایف جدی و دقیق ما است و نمی‌توانیم این حوزه را نادیده بگیریم اظهار داشت: نمایشگاه‌های کتاب یکی از موثرترین نهادهای فرهنگی هنری هر استان است.

وی کتاب را مهمترین عنصر فرهنگی هر جامعه خواند و گفت: همچنین کتاب محور دانایی و مقابله با جهل است و با خواندن کتاب میسر درست مشخص می‌شود.

آشنا تصریح کرد: تحکیم خانواده و اعتقادات، باورها و همزیستی مسالمت آمیز از طریق علم و دانش میسر است و نمایشگاه‌های کتاب به دانش، بصیرت و همزیستی مسالمت آمیز، داشته‌ها و باورها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه استقبال مردمی از نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور فوق العاده است گفت: در نمایشگاه کتاب تبریز ۱۳ میلیارد تومان کتاب فروخته شد که امیدواریم این استقبال در استان خراسان جنوبی هم اتفاق بیفتد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: اگر برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نبود، ادامه حیات سیاسی و اجتماعی در کشور امکانپذیر نبود.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه دشمنان لحظه‌ای برای براندازی انقلاب بیکار ننشسته‌اند اما ایرانی سربلند داریم و به آن افتخار می‌کنیم.

آشنا گفت: نظام سلطه هر اقدامی بتواند علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهد اما اعتبار کشور به اندیشه بلند امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب امروز جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور در حوزه دفاعی است افزود: در حال حاضر نظام سلطه به ویژه آمریکا جلوی فعالیت‌های اقتصادی ما را گرفته است اما ایران با وجود تمامی این مشکلات و تنگناها، در همه حوزه‌ها جزو بهترین‌ها و الگویی برای سایر کشورها است.

سیصد و نود و نهمین نمایشگاه کتاب کشور و سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و جمعی از مسوولان و اهالی فرهنگ در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

همزمان با افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از برگزیدگان سومین جشنواره کتاب سال استان نیز تقدیر شد.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی تا هشتم آذرماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به روی علاقمندان باز است.