?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولیت هر نوع کوتاهی در پروژه های عمرانی به عهده مدیران دستگاه ها می باشد.
فرهادی با بیان این مطلب در شورای فنی استان خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت موضوع، مدیران دستگاه ها مکلفند بر کلیه مراحل اجرای کار در پروژه های عمرانی نظارت داشته باشند.
?وی تأکید کرد: رعایت مسایل ایمنی و دقت در انتخاب مصالح استاندارد به جهت کیفی سازی ساخت و سازها در پروژه های عمرانی، موضوع بسیار مهمی است که اصلاً نباید مورد کوتاهی واقع شود.
?به گفته وی؛ دستگاه های اجرایی باید وظایف خود را درست و بدون نقص انجام دهند تا خدشه ای به آن وارد نشود.
?معاون استاندار متذکر شد: کوتاهی مشاوران نیز از عوامل اصلی در بروز خیلی از مشکلات در پروژه های عمرانی است.
?فرهادی گفت: ورود مشاوران به بحث طراحی و اجرای پروژه ها، باید بر اساس ضوابط باشد.
?فرهادی ادامه داد: گاه برخی از پروژه‌های عمرانی به جهت قصور کارفرما یا پیمانکار دچار مشکلاتی می شوند که در این حالت، مقصرین اصلی، مشاورین هستند که در انجام وظیفه غفلت کرده اند.
?وی با تأکید بر نقش جایگاه آزمایشات در کیفی سازی پروژه ها متذکر شد: مشاوران باید هرگونه قصور در تعداد آزمایشات، نحوه انجام و تأیید آنها را پاسخگو باشند.
?معاون استاندار در ادامه به جایگاه فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد فرمانداران از تمامی ظرفیت های موجود به ویژه نیروهای فنی دستگاه ها در اجرای پروژه ها و طرح ها کمک بگیرند.
?فرهادی افزود: نظارت مستمر و به موقع بر روند اجرای پروژه ها و ارسال گزارش های مربوطه به دبیرخانه شورای فنی از دیگر تکالیفی است که به عهده فرمانداران می باشد.
?وی تأکید کرد: این گزارش ها در ارزیابی عملکرد فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

به گفته وی؛ گزارش عملکرد فرمانداری ها، به منطقی تر شدن قاعده تخصیص اعتبارات نیز کمک می کند.