جشن میلاد امام علی (ع) در ۱۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا شد و راه‌اندازی کاروان شادی با جمعیت محدود از دیگر برنامه‌های این روز مبارک در شهرها و روستاهای استان بوده است.

 با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری جشن‌های مذهبی و اجتماعات مردمی مجاز نیست و نحوه برگزاری جشن‌ها رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.

راه‌اندازی کاروان شادی خودرویی، بهره‌گیری از فضای مجازی و کمک به نیازمندان از رویکردهای مردم و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در مناسبت‌های مذهبی است تا ضمن حفظ سلامتی خود و دیگران، از برکات این ایام فرخنده و مبارک نیز بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: جشن میلاد امام علی (ع) روز پنجشنبه در ۱۵ بقعه متبرکه استان برگزار می شود و در شهرهای با وضعیت نارنجی از جمله قاین این مراسم به صورت مجازی است.

حجت الاسلام حسن رحیمی درباره برنامه‌های بقاع متبرکه در روز ۱۳ رجب اظهار داشت: در این روز علاوه بر سخنرانی، برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته، مدیحه سرایی و مولودی خوانی در دستور کار است.

وی افزود: در بقاع متبرکه که جشن مولود به صورت حضوری برگزار می‌شود به دلیل شیوع ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

همزمان با شب میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر نیز کاروان‌های شادی و جشن‌های محدود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نقاط مختلف خراسان جنوبی برگزار شد.

این کاروان‌ها با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی و پخش سرود و مولودی، ایام ولادت مولی الموحدین را جشن گرفتند.

برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته، مدیحه سرایی و مولودی خوانی، طبخ و توزیع غذای نذری در سراسر استان از برنامه‌هایی است که به مناسبت ولادت امیرالمومنین (ع) و در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

همزمان با سیزدهم رجب، مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی نیز با همکاری گروه جهادی شهید فرهادی و مؤسسه خیریه انصارالحجه (عج) مشهد مقدس اقدام به طبخ و توزیع سه هزار پرس غذای گرم کرد.