شهرداری بیرجند با مشخص کردن فضاهای موقت، فعالیت وانت بارهای عرضه میوه و تره بار را در سطح شهر ساماندهی می‌کند.

نشستی با موضوع بررسی موضوعات مرتبط با خدمات شهری با اولویت فعالیت وانت بارها در فضاهای موقت عرضه میوه و تره بار برگزار شد.

شهردار بیرجند در این نشست گفت: برای راه‌اندازی محلات مختلف و راه‌اندازی کار وانت بارها در فصل فروش محصولات محلی به این جمع‌بندی رسیدیم که وانت بارها می‌توانند در حاشیه شهر و در محلات مختلف جانمایی شده توسط شهرداری فعالیت کنند.

محمدعلی جاوید اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و تعطیلی چهارشنبه بازار با پیشنهاد حوزه خدمات شهری، اداره اجرائیات و پسماند با خرید و فروش میوه داخل وانت در برخی مکان‌های سطح شهر موافقت شد.

وی با بیان اینکه با متخلفانی که شرایط مجوزهای داده شده را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی صورت می‌پذیرد گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح باید توسط حوزه خدمات شهری انجام و در مکان‌های مشخص اجرا شود.

شهردار بیرجند اظهار داشت: مکان‌هایی که در منطقه یک برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده شامل بلوار مجیدیه، انتهای کارگران و شهرک امام علی (ع) است.

وی به انتخاب مکان‌هایی در منطقه ۲ شامل بلوار شهدای عبادی، سپیده و روبروی مصلای بیرجند اشاره کرد و گفت: سازمان میادین باید تا پایان ماه رمضان نسبت به ایجاد سازه به عنوان فضای موقت عرضه میوه و تره بار اقدام کند و این فضاها به صورت ماهیانه طی قراردادی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

جاوید خاطرنشان کرد: بررسی بیشتر درخصوص امکان ایجاد بازارچه موقت در سایر نقاط شهر به عمل آید و پیشنهاد آن در جلسه بعد در این کمیته مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: اجازه ورود و فروش توسط کامیون به متقاضیان داده نمی‌شود و همچنین تخلیه بار در فضاهای موقت ممنوع است.

در پایان این نشست اعضای کمیته از مکان‌های در نظر گرفته شده برای ایجاد فضاهای موقت عرضه میوه و تره بار بازدید کردند.