مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: دوره آموزش گلیم بافی در شهر سه قلعه با شرکت ۲۱ هنرجو به مدت ۷۵ ساعت از تاریخ۲۶/۰۴/۱۳۹۷ در محل دبستان سمیه برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد عرب افزود: شهرستان سرایان یکی از مراکز بافت گلیم در استان است که این هنر سبقه تاریخی زیادی در شهرستان دارد و گلیم یکی از اصیل ترین محصولات صنایع دستی این شهرستان می باشد.

او تاکید کرد: این دوره آموزشی با هدف کسب مهارت به منظور ایجاد اشتغال برگزار گردیده و در پایان به افرادی که نمره قبولی را کسب کنند گواهی مهارت آموزشی اعطا گردیده و برای افرادی که پس از دوره آموزشی مایل به احداث کارگاه و تولید محصولات باشند پروانه تولید صادر می گردد. این افراد از مزایای چون:شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی، معافیت های مالیاتی، تسهیلات کم بهره در قالب انفرادی و پشتیبان و… برخوردار خواهند شد.

گلیم یکی از انواع صنایع دستی زیراندازی و پوششی است که از ابریشم، موی بز، پشم گوسفند یا دیگر چهارپایان اهلی بافته می‌شود. گلیم به شکل سنتی‌اش، معمولاً برای پوشاندن زمین، دیوار یا رواندازی برای حیوانات باربر استفاده می‌شود ولی امروزه به عنوان یک پوشش مدرن برای خانه‌های شهری نیز خریداری می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله