استاندار خراسان جنوبی گفت: شرکت ایمیدرو در زمینه‌های مختلف و در راستای کمک به توسعه خراسان جنوبی اقدامات مهمی داشته و پیگیری پروژه‌های معدنی نشان از توجه به این بخش دارد.

محمدصادق معتمدیان، شنبه شب ۲۱ دی، در جلسه جمع‌بندی سفر معاون وزیر صمت اظهار کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌های قطب معدنی کشور است که تاکنون بیش از ۴۰ ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در آن شناسایی شده است.

وی با اشاره به ذخایر معدنی مطلوب استان، افزود: بیش از ۷۵ درصد از ذخایر قطعی زغال سنگ مربوط به خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توجه ویژه شرکت ایمیدرو به خراسان جنوبی و مطالعات و اکتشافاتی که توسط این شرکت انجام شده، بیان کرد: این شرکت در زمینه‌های مختلف و در راستای کمک به توسعه خراسان جنوبی اقدامات مهمی داشته است.

معتمدیان ادامه داد: بحث ژئوفیزیک فضایی در سال جاری به اتمام رسیده و بیش از ۸۵۰ هزار کیلومتر مطالعات انجام و در حوزه سرمایه‌گذاری و واگذاری معادن اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به احیای پروژه فولاد قاین به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های معدنی، تصریح کرد: در بحث معدن طلای خوسف نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طرح برآوری و استحصال طلای معدن هیرد استان نیز پیشرفت خوبی داشته و بازدید امروز نشان از جدی بودن پروژه دارد.

معتمدیان ادامه داد: در راستای تکمیل سند توسعه وزارت صمت که در ۱۲ استان در حال انجام است جلساتی برگزار کرده‌ایم که امیدواریم با همکاری ایمیدرو شاهد توسعه معادن، زیرساخت‌های معدنی و تکمیل پروژه‌ها باشیم که از اولویت‌های جلسات و بازدیدهای امروز بود.

محمدمهدی خطیب، مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ جایگاه زمین شناسی شرایط خاصی دارد.

وی افزود: بخش‌هایی از استان وجود دارد که هیچ اکتشافی در ان انجام نشده و اکتشاف معادن این مناطق می‌تواند امیدبخش باشد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی با اشاره به کانسارهای ارزشمند فلزی و غیرفلزی در استان، بیان کرد: توجه به این بخش و درنظرگرفتن اعتبارات می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شود