استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش ما بر این است که با بهره‌مندی از توان جوانان، بانوان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه، صاحبنظران، اقشار و گروه‌های مختلف برای برخورداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استان، حرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی جمعی از بسیجیان استان افزود: برای اینکه به این هدف برسیم و توسعه استان را شاهد باشیم همه باید در کنار هم با تدبیر و تلاش به یک سمت حرکت کنیم تا توسعه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه خود را شهروند خراسان جنوبی می‌دانم، تصریح کرد: به پاس این مسئولیتی که به امانت گرفته‌ام، تمام توان فکری، تجربی، روابط در سطح ملی و استانی را بکار می‌گیرم تا به مردم استان خدمت کنم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: قصد بنده، خدمت است و برای رسیدن به این هدف از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد.

وی افزود: علیرغم همه تلاش‌هایی که تا به امروز صورت گرفته و قابل تقدیر هم است، اما از ظرفیت‌های استان به آن اندازه که هست، استفاده نشده و هنوز جای کار برای بهره‌برداری از این استعدادها وجود دارد.

بسیج متعلق به همه است

وی گفت: بسیج متعلق به همه بوده و این افتخار است که هر کس خود را یک بسیجی بداند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بسیج، نهادی مقدس و از برکات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به دست مبتکر معمار انقلاب شکل گرفت و به قشر و گروه خاصی هم اختصاص ندارد.

وی بیان کرد: هدف از اینکه امام خمینی (ره) انقلاب کردند این بود که نظام و حکومتی اسلامی در کشور حاکم شود و در سایه آن مردم عزتمندانه زندگی کنند.

ملانوری گفت: در باور حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی محدود به ایران نبود بلکه باید به دنیا صادر شود تا زمینه ظهور حضرت حجت (عج) فراهم شود.

وی انقلاب اسلامی را هدیه‌ای به نسل امروز عنوان کرد که در سایه آن برکات و نعمت‌های فراوانی حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج یکی از این برکات است که به همه مسلمانان و مستضعفان جهان هدیه شده است گفت: یکی از اهداف بسیج، ایجاد تفکر و گفتمانی برای رسیدن به آرمان‌های الهی و انسانی بود تا به عنوان یک الگوی رفتاری به همه دنیا صادر شود.

استاندار خراسان جنوبی بسیج را یک فرهنگ خواند و اظهار داشت: حرکات و تفکرات بسیجی در جامعه نهادینه شده و می‌توان از بسیجی بودن به عنوان یکی از شاخصه‌های فرهنگ عمومی یاد کرد.

وی افزود: تا زمانی که این فرهنگ بسیجی در جامعه وجود دارد و همه با همین انگیزه تلاش می‌کنند، از تهدیدات دشمن هیچ واهمه‌ای نداریم.

سردار سلیمانی با تفکر بسیجی و جهادی حاج قاسم شد

ملانوری گفت: حاج قاسم سلیمانی با همین تفکر و با همین روحیه بسیجی و جهادی، حاج قاسم شد، به گونه‌ای که امروزه منش، رفتار و کردار او تبدیل به مکتب شده و مکتب او به عنوان یک نیروی مقاومت در جهان جاری و ساری شده است.

وی با اشاره به اقدامات بسیج از بدو انقلاب تاکنون گفت: طی این سال‌ها بسیج با حضور در دوران دفاع مقدس، بحران‌ها و مسایل امنیتی، اقتصادی، نظامی و خدمات بشردوستانه فراوانی را ارائه کرده که بی‌نظیر است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با دو جنگ روانی و اقتصادی مواجه‌ایم، تصریح کرد: از یک طرف دشمنان با استفاده از ظرفیت رسانه‌های خاص فرهنگ ما را نشانه گرفته‌اند و از طرفی در تلاش هستند تا اقتصاد ما را فلج کنند و با سوء‌استفاده از این شرایط، مردم را به نظام بدبین کنند.

وی گفت: در این جنگ نرم، دشمن خیلی آرام وارد کشور، خانه و جمع ما می‌شود و ضربه خود را می‌زند و ما زمانی متوجه این موضوع می‌شویم که آسیب جدی دیده‌ایم.

ملانوری اضافه کرد: امروز برای مقابله با جنگ‌های روانی و اقتصادی و رسیدن به توسعه پایدار، لازم است همه در کنار هم باشیم و بسیجی‌وار عمل کنیم.

وی گفت: اگر برای هر کدام ما موقعیت و مسئولیتی پیش می‌آید و می‌توانیم تاثیرگذار باشیم، باید بدانیم این مسئولیت، میراثی برگرفته از مکتب حاج قاسم، انقلاب و مردم است که اگر انقلاب نمی‌شد هیچ کدام ما در جایگاهی که هستیم، نبودیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: شکرانه این نعمت و امانتی که به ما رسیده، خدمت بی‌منت به مردم است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (طرح محله محور مبارزه با کرونا) از تلاش‌های بسیجیان در تحقق این طرح تقدیر کرد.

این نشست با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مشاور استاندار در امور فرهنگی و مسئول بسیج استانداری و نمایندگانی از اقشار ۲۱ گانه بسیج برگزار شد.